5 strategii pentru a profita de dezvoltarea masiva a comertului mobil, in 2023
In ultimii ani, comertul mobil s-a dezvoltat masiv, datorita adoptiei masive a smartphone-urilor si a altor dispozitive mobile. Se estimeaza ca 6,6 miliarde de oameni din intreaga lume – adica 83% din populatia mondiala – detin acum un smartphone, noteaza internetretailing.net. In 2016, procentul era de doar 49%. Odata cu aceasta explozie, a crescut si numarul vanzarilor online facute pe aceste dispozitive a.k.a. m-commerce-ul.
Generatiile mai tinere, care sunt native digital (Generatia Z si noua Generatie Alpha), prefera comertul pe mobil, de aceea retailerii care vor sa atraga clienti tineri, in 2023, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele 5 strategii:
- Sa ofere o experienta omnichannel coerenta. Retailerii trebuie sa ofere clientilor o experienta uniforma, coerenta, de calitate si fara obstacole, pe toate canalele pe care vand. Asta include oferirea de informatii despre istoricul de cumparare si posibilitatea de a trece la un canal la altul usor si fara a pierde informatiile (produsele din cos, de exemplu).
- Sa se adapeze rapid la noile tendinte. M-commerce-ul este un instrument extraordinar apropo de noile trend-uri, care apar constant in social media. Pe mobil ajungi mai rapid la potentiali clienti noi si poti face reclama rapid, ieftin si usor produselor/serviciilor tale.
- Sa ofere o experienta exceptionala de shopping pe mobil. Website-ul afacerii tale digitale trebuie sa nu aiba hibe, sa fie mobile-friendly (sau chiar construit din start pentru varianta mobila, desktop-ul fiind pe locul 2), sa se incarce in cateva secunde si sa fie usor de folosit. Pentru asta, poti folosi un software de tip PWA (progressive web app), care ofera consumatorilor o experienta similara cu cea dintr-o aplicatie, in browser.
- Sa-si adapteze arhitectura e-commerce la acest model de comert in constanta evolutie. O strategie m-commerce trebuie sa se asigure ca arhitectura e-commerce a afacerii tale poate suporta traficul suplimentar care va aparea. Solutia este apelul la Headless commerce, care separa frontend-ul si backend-ul, in asa fel incat echipele de ingineri si cea creativa (UX si UI) pot veni cu idei noi, fara a se incurca reciproc.
- Sa aiba o amprenta de carbon cat mai mica. La asta se asteapta clientii, in contemporaneitate: comertul mobil e una dintre cele mai la indemana metode de a face shopping, dar are o amprenta de carbon ridicata. Reducerea ei se poate face prin folosirea de energie regenerabila (pentru serverele proprii) si compensarea emisiilor de carbon.
Leave a reply