Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

5 sfaturi pentru a creste conversiile pe marketplace-uri

A vinde pe marketplace-uri (ca Amazon, Etsy, eMAG sau eBay) inseamna, pentru brand-uri si comercianti virtuali, a nu avea intotdeauna control asupra unor elemente critice care au impact asupra ratei de conversie (ca e-mail marketingul sau modul in care este organizata cautarea pe site). Prin urmare, acestia trebuie sa se concentreze pe imbunatatirea detaliilor pe care le vad consumatorii pe paginile de produs (titluri, imagini, descrieri), pentru a putea converti vizitatorii in clienti. Asta deoarece consumatorii sunt atenti la detailii: 21% dintre cumparatorii online spun ca principalul motiv pentru care ca achizitioneaza ceva de pe un marketplace este faptul ca primesc mai multe informatii despre un produs (conform unui sondaj Digital Commerce 360 asupra a 1.108 de persoane, din mai 2019).

Ca atare, digitalcommerce360.com a pus laolalta 5 sfaturi pe care vanzatorii care utilizeaza marketplace-uri le pot folosi pentru a-si creste ratele de conversie cu un cost minimal:

  1. Stai cu ochii pe review-urile clientilor. 56% dintre consumatorii online spun ca se uita mereu la rating-uri si review-uri si cumpara, de obicei, orientandu-se dupa acestea, 41% spun ca se uita doar uneori la review-uri si doar 3% – ca nu fac acsta niciodata (conform aceluiasi sondaj amintit mai sus). Deci vanzatorii trebuie sa fie foarte atenti la review-urile primite, ar trebuisa raspunda rapid la cele negative, sa inteleaga ce le place si ce nu le place clientilor la produsele lor, folosind aceste informatii in descrierile de produs (de exemplu, daca mai multi cumparatori spun ca un stilou este confortabil de tinut in mana, ar trebui sa mentioneze acest detaliu intr-o maniera vizibila).

  2. Da oamenilor senzatia ca produsele din imagini pot fi atinse si simtite. Recreeaza in imaginile de pe marketplace sentimentul pe care oamenii l-ar avea daca ar tine produsele tale in mana. Kellogg Co., de exemplu, a facut asta cand a lansat un bol de smoothie pudra (denumit Joybol), in 2018; pentru a-i ajuta pe privitori sa-si imagineze cum arata produsul, Kellogg a inclus diverse poze cu produsul desfacut, in etapele prepararii sale.
  3. Updateaza paginile cu continut sezonier. Fiecare brand are o cadenta sezoniera, dar foarte putine afaceri folosesc imagini de sezon in contextul unui marketplace. Vaznatorii ar trebui sa modific epozele folosite la produse de cateva ori pe an, pentru a reflecta anotimpul in care se afla. Brand-ul de condimente McCormick face asta: isi updateaza imaginile de pe Amazon cu feluri de mancare de sezon (vara, produsele apar alaturi de carne la gratar; iarna – alaturi de legume la cuptor).

  4. Alege fotografii care sa ajute potentialii cumparatori. Retailerul online Dog Christmas Stockings (care vinde sosete personalizate cu poza unor catei) adauga imagini cu produsul final al clientilor sau pe Etsy, inlocuind astfel imaginile de studio clasice cu unele reale, ale propriilor produse. Potentialii clienti cer des sa vada exemple de produse, deci aceste imagini ii ajuta sa cumpere. Rata de conversie de Sarbatori, in 2019, a sarit la 3,5% (comparativ cu 2,1%, cu un an inainte).

  5. Ofera informatii prin intermediul imaginilor. Pozele cu produsul pot fi mai mult decat o fotografie simpla, pe un fundal alb, pot fi si informative. De exemplu, brand-ul de prosoape de bucatarie Bounty ofera un abonament care permite clientilor sa primeasca la un interval regulat de timp produsele lor acasa; intr-una dintre imagini, Bounty ofera un „ghid de livrare” care explica intervalul la care ar trebui sa setezi livrarile, in functie de cati membri are familia ta. Poti include infografice sau etichete care contin informatii nutritionale.

Leave a reply