5 legi imuabile ale social marketing-ului
1. Daca brandul tau era insuportabil inainte de Facebook, asa va fi si pe Facebook.
Mark Zuckerberg nu-ti poate face brandul fascinant, daca nu este fascinant. Nimeni nu poate. De fapt, daca brandul tau este plictisitor, social media nu va face decat sa amplifice acest lucru. Deci, ce este de facut? Ei bine, din fericire, poti sa-ti transformi brandul intr-unul care sa merite atentia, dar acest lucru inseamna sa te reintorci la nucleul primordial din care a fost conceput acesta si sa te intrebi ceva simplu: „ce dam noi unic lumii, ceva ce nu poate obtine din alta parte si de ce ar trebui sa-i pese cuiva de acest lucru?”.
Daca nu poti raspunde la aceasta intrebare, ai o problema pe care social media nu o poate rezolva. Daca poti raspunde la aceasta intrebare, mai exista speranta. Citeste in continuare.
Aceasta recomandare o face cunoscutul futurist in retail Doug Stephens, fondatorul firmei de consultanta Retail Prophet si autorul cartii „Renasterea retail-ului: Reimaginarea business-ului pentru noua era a consumerismului”(„The Retail Revival: Re-Imagining Business for the New Age of Consumerism”), aparuta in primavara acestui an, in Statele Unite ale Amercii. Inainte de a fonda compania de consultanta, el a lucrat circa 20 de ani in lanturi de retail din SUA.
2. Business-ul nu va deveni niciodata mai putin social decat este in prezent.
Oricine anticipeaza ca la un moment dat toata lumea pur si simplu se va simti infectata de toata aceasta conectare si se va deconecta odata pentru totdeauna, se inseala pe ei insisi. Acesta este de-abia inceputul. Retelele sociale vor continua sa se insereze din ce in ce mai mult in fiecare aspect al vietii noastre si sa provoace o noua dinamica in raportul dintre brand si consumator, pe care in prezent nici nu o putem intelege. Si viata privata? Viata privata este doar un produs, ca oricare altul, pe care il comercializam la o anumita valoare, reala sau perceputa. Avem dreptate sa fim ingrijorati in ceea ce priveste viata privata? Cu siguranta avem, dar nu ne va forta sa ne intoarcem in timp si, categoric, nu ne va forta sa stam deconectati. Nu putem prevedea viitorul si nu exista nicio cale de reintoarcere la perioada de dinainte de social media. Aceastea din urma sunt aici pentru a ramane.
3. Daca trebuie „sa vinzi” greu Social Media in fata sefului tau, gaseste-ti un nou loc de munca
Sincer, daca, in epoca in care Twitter face parte din aproape orice buletin de stiri (in SUA), logo-ul de Facebook este prezent in aproape toate reclamele TV (tot in SUA) si departamentele magazinelor fac merchandising-ul hainelor in functie de ceea ce este popular pe Pinterest, tu esti inca nevoit sa stai si in cap pentru a-i atrage interesul sefului tau in ceea ce priveste social media, lucrezi in locul gresit. Daca n-au priceput pana in prezent, pur si simplu nu o vor face… vreodata. Du-te sa lucrezi undeva care chiar devine social, le place acest lucru si vor sa o faca. Fosta ta companie oricum nu va mai exista mult timp de-acum incolo. Fugi de-acolo, nu merge.
4. Nu exista ceva numit campanie de social media
Faci o campanie pentru a-l determina pe partenerul tau sa te iubeasca? Bineinteles ca nu. Faci mici lucruri in fiecare zi, lucruri dragute, lucruri interesante. Asculti, impartasesti si dai… in fiecare zi. Nu este intotdeauna distractiv. Uneori, te simti de parca ai fi la locul de munca, dar o faci, pentru ca iti da satisfactii si te bucura, in timp! Aceasta este implinirea reciproca. Cu alte cuvinte, te angajezi pe termen lung. Si tocmai din acest motiv atat de multe brand-uri sunt dezamagite de social marketing. Nu isi iau angajamentul unei lucrari de zi cu zi de care este nevoie pentru a construi relatii. Cred ca un clip smecher, un concurs sau un podcast le vor face ROI-ul (return-of-investment) sa inceapa sa curga. Nu merge asa. De fapt, pentru toata munca grea, singurul ROI pe care s-ar putea sa-l obtii vreodata este acela ca brand-ul tau s-ar putea sa mai fie relevant peste cinci ani de-acum incolo. Dar si acesta merita ceva, corect?
5. Lumea n-are nevoie de inca o pagina de Facebook
… sau de alt feed de Twitter, sau cont de Pinterest sau orice alt tip de social media. Dar este nevoie de continut plin de idei, povesti si convingeri care sunt emotionante, distreaza, lumineaza si istete. Nu incepe un cont de social media decat daca vrei si esti capabil sa dai toate aceste lucruri lumii, chiar daca si intr-o mai mica masura. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa faci un raspuns pe YouTube la filmele lui James Cameron, ci doar ca ai o pozitie si o voce, si ca le poti exprima pe ambele cu un oarecare grad de indemanare. Crede-ma, cineva de-acolo te va placea… s-ar putea chiar sa te iubeasca.
Sursa: http://www.retailprophet.com/blog/5-immutable-laws-of-social-marketing/
Autor: Doug Stephens
Leave a reply