5 campanii de marketing cu mesaj feminin pozitiv
Nu sunt putine brand-urile care dau cu stangul in dreptul cand vine vorba despre a transmite un mesaj pozitiv si motivant publicului lor feminin. Econsultancy.com a adunat, intr-un articol, o serie de exemple de companii care care stiu ce fac si se adreseaza cum trebuie doamnelor:
- WOMEN’S AID – BILLBOARD-URI DIGITALE INTERACTIVE. Abuzul domestic e domeniul in care activeaza organizatia caritabila „Women’s Aid”, astfel incat cand si-a propus sa atraga atentia oamenilor asupra acestei probleme grave, a venit cu ideea unei campanii de marketing experiential: panouri publicitare interactive cu imaginea unei femei invinetite de bataie; cu cat crestea numarul trecatorilor care se opreau sa priveasca imaginea, cu atat ranile femeiii de micsorau. Oamenii au petrecut, in medie, cu 349% mai mult timp privind billboard-urile cu pricina (foto sus), fata de altele panouri, care faceau relcama la altceva, in aceleasi locuri.
- DOVE – REAL BEAUTY. Campania video a celor de la Dove s-a axat pe ideea presiunii legate de frumusete care atarna pe umerii fiecarei femei. In reclame, in reviste, peste tot in jurul lor, acestea vad „femei perfecte” si imaginea lor de sine are de suferit. Dove a propus unor doamne sa se deseneze asa cum se vad ele insele, apoi le-a pus desenele fata in fata cu unele create de un desenator specializat in portrete realiste. Rezultatele au fost emotionante.
- ALWAYS – LIKE A GIRL. In filmulet, unor adulti li se cere sa faca diverse lucruri „ca o fata” (sa alerge, sa se bata, sa arunce ceva), apoi acelasi lucru li se cere unor fetite. Comparand imaginile, Always transmite simplu ideea ca expresia „(faci asta) ca o fata” are conotatii negative si e folosita ca o insulta.
- MICROSOFT – GIRLS DO SCIENCE. Stiinta si tehnologia nu sunt considerate domenii potrivite fetelor, desi 7 din 10 fete sunt interesate de ele, spune Microsoft. Si pentru ca societatea le transmite ca sunt domenii pentru baieti, doar 2 din 10 fete studiaza in continuare asta. Compania le-a trimis scurte scrisori personalizate, incurajandu-le sa-si mentina vii pasiunile stiintifice.
- MERCY ACADEMY – NOT A PRINCESS. Asocierea dintre fete si printese e daunatoare, spun cei de la Mercy Academy (o scoala catolica de fete din Kentucky). „Uitati de povesti, pregatiti-va de viata reala!” este mesajul acestei campanii, in cadrul careia fetele sunt indemnate sa nu astepte un print (ci sa se salveze singure) si sa nu aspire doar la statutul de „cea mai frumoasa din tara”.
Leave a reply