Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce sa investim in Programmatic Advertising?

programmatic ads

In ultimii 20 de ani, lumea reclamelor digitale s-a dezvoltat, ajungand acum sa fie a doua cea mai mare categorie de reclame, dupa cele TV. Iar unul dintre aspectele advertising-ului digital este reclama ghidata de algoritmi programati (Programmatic Advertising/PA), scrie IAB Europe intr-un raport legat de atitudinea vizavi de aceasta practica: reclama e vanduta in timp real, printr-un process automatizat de analiza a utilizatorilor si optimizare (practic, algoritmii inlocuiesc munca publisher-ilor). Raportul a luat la intrebari peste 1.100 de respondenti (advertiseri, agentii si publisheri din 29 de piete), in 2015.

Acum trei ani, IAB Europe scria ca valoarea de piata a PA-ului este de 2 miliarde €, adica 20% din totalul pietei de advertising europene. De la o practica izolata acum cativa ani, reclama ghidata de algoritmi programati a devenit o unealta-cheie a strategistilor online: daca publisher-ii o folosesc fara prea mare tragere de inima (si mai mult pentru a-si administra datele proprii), agentiile tind sa o prefere (procedeul este mai ieftin decat cel clasic, salveaza timp si bani), iar advertiserii sunt cei mai reticenti (daca o adopta, merg pe outsourcing). Investitiile in PA vor creste: peste 90% dintre cei intervievati au spus ca vor investi in asta in urmatorul an.

Ce concluzii a tras raportul in legatura cu reclama ghidata de algoritmi programati?

  1. CRESTE EFICIENTA. Acesta este cuvantul-cheie pentru advertiseri, agentii si publisheri cand vine vorba despre Advertiserii vor sa livreze reclame relevante publicului care conteaza, iar PA-ul va scadea costurile; agentiile ar beneficia si ele de costuri mai mici, ar castiga un avantaj competitiv si ar livra targetat mesajul; publisherii ar maximiza valoarea media si ar raspunde corect nevoilor clientilor.
  2. PENTRU REACH INTERNATIONAL, MIZATI PE MOBILE! Agentiile internationale sunt mai interesate de domeniul mobil, jumatate spunand ca apeleaza la PA pentru a ajunge la publicul care prefera dispozitivele mobile; doar o treime dintre agentiile locale fac acelasi lucru.
  3. PA-UL E O PRIORITATE PENTRU AGENTIILE DE PUBLICITATE. PA-ul e prioritar in agentii: o treime dintre respondenti (32%) i-au admis importanta de top. Dar doar 1 din 10 advertiseri spun acelasi lucru.

Leave a reply