De ce sa investim in Programmatic Advertising?
In ultimii 20 de ani, lumea reclamelor digitale s-a dezvoltat, ajungand acum sa fie a doua cea mai mare categorie de reclame, dupa cele TV. Iar unul dintre aspectele advertising-ului digital este reclama ghidata de algoritmi programati (Programmatic Advertising/PA), scrie IAB Europe intr-un raport legat de atitudinea vizavi de aceasta practica: reclama e vanduta in timp real, printr-un process automatizat de analiza a utilizatorilor si optimizare (practic, algoritmii inlocuiesc munca publisher-ilor). Raportul a luat la intrebari peste 1.100 de respondenti (advertiseri, agentii si publisheri din 29 de piete), in 2015.
Acum trei ani, IAB Europe scria ca valoarea de piata a PA-ului este de 2 miliarde €, adica 20% din totalul pietei de advertising europene. De la o practica izolata acum cativa ani, reclama ghidata de algoritmi programati a devenit o unealta-cheie a strategistilor online: daca publisher-ii o folosesc fara prea mare tragere de inima (si mai mult pentru a-si administra datele proprii), agentiile tind sa o prefere (procedeul este mai ieftin decat cel clasic, salveaza timp si bani), iar advertiserii sunt cei mai reticenti (daca o adopta, merg pe outsourcing). Investitiile in PA vor creste: peste 90% dintre cei intervievati au spus ca vor investi in asta in urmatorul an.
Ce concluzii a tras raportul in legatura cu reclama ghidata de algoritmi programati?
- CRESTE EFICIENTA. Acesta este cuvantul-cheie pentru advertiseri, agentii si publisheri cand vine vorba despre Advertiserii vor sa livreze reclame relevante publicului care conteaza, iar PA-ul va scadea costurile; agentiile ar beneficia si ele de costuri mai mici, ar castiga un avantaj competitiv si ar livra targetat mesajul; publisherii ar maximiza valoarea media si ar raspunde corect nevoilor clientilor.
- PENTRU REACH INTERNATIONAL, MIZATI PE MOBILE! Agentiile internationale sunt mai interesate de domeniul mobil, jumatate spunand ca apeleaza la PA pentru a ajunge la publicul care prefera dispozitivele mobile; doar o treime dintre agentiile locale fac acelasi lucru.
- PA-UL E O PRIORITATE PENTRU AGENTIILE DE PUBLICITATE. PA-ul e prioritar in agentii: o treime dintre respondenti (32%) i-au admis importanta de top. Dar doar 1 din 10 advertiseri spun acelasi lucru.
Leave a reply