Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

4 lucruri de tinut minte in e-commerce-ul international

Worldwide delivery

Marea Britanie este a treia cea mai mare piata de e-commerce din lume, iar exporturile (mai ales spre Europa) reprezinta 20% din „felia” de comert online, scrie site-ul britanic econsultancy.com. Acesta a analizat modul in care criza economica a afectat e-commerce-ul international, in 2012. Atunci a ajuns la concluzia ca recesiunea i-a fortat pe comerciantii din tara insulara sa priveasca spre pietele externe pentru a-si mentine/creste veniturile.

Acum insa situatia s-a schimbat. Site-ul a luat la intrebari 500 de directori din cadrul unor organizatii de top (dintre acestea, 3 din 5 se bazeaza in proportie de 50% pe pietele externe), in legatura cu modul in care isi organizeaza bugetele si imbratiseaza oportunitatile oferite de clientii de peste hotare. Raspunsurile acestora indica faptul ca 62% dintre mai-marii companiilor britanice simt ca rateaza oportunitati de e-commerce la nivel global si ca prezenta online a companiilor lor nu este la nivelul pe care si l-ar dori.

Dar ce trebuie luat in considerare cand incerci sa te impui, in online, pe o piata externa? Concluziile trase de econsultancy.com (valabile pentru orice retailer dornic de expansiune peste hotare, de altfel) sunt urmatoarele:

  1. Vorbeste limba clientilor tai!
    Doar 33% dintre companiile de comert internationale folosesc limba clientilor lor in schimburile economice. Dar studiile spun ca increderea cumparatorilor in brand scade considerabil daca site-ul tau nu are continut in limba lor. Si daca acest continut nu are „savoare locala”: de exemplu, un client francez nu ar aprecia o sectiune intitulata „Stiati ca?”, preferand in loc un titlu mai neutru, ca „Informatii aditionale”. Si nu este vorba exclusiv despre traducerea mot a mot: continutul site-ului trebuie gandit tinandu-se cont de tehnicile SEO, pentru a asigura un continut optimizat pe domeniile locale si – astfel – a asigura un ranking cat mai ridficat al cuvintelor cheie din site-ul cu pricina, in motoarele de cautare.
  2. Localizeaza-ti site-ul!
    67% dintre afaceristii britanici chestionati folosesc un singur domeniu pentru toate tarile carora li se adreseaza („.co.uk”, de exemplu). Companiile trebuie sa investeasca in propria reputatie pe motoarele de cautare, construindu-si un profil de backlink pentru fiecare tara careia i se adreseaza.
  3. Atrage atentia asupra brand-ului tau!
    Ca sa atragi clienti din alte tari pe site-ul tau, nu uita nici de comunicarea cu jurnalistii si blogger-ii locali. Fa evenimente si campanii de PR localizate, pentru fiecare teritoriu, care sa faca retailer-ul cunoscut in tara cu pricina si sa genereze interes din partea site-urilor locale de acolo! Social media este din ce in ce mai importanta pentru brand recognition.
  4. Atentie la campanii!
    Cand faci o campanie de succes pe plan local, nu te astepta sa ii dai copy-paste si sa functioneze la fel de bine in orice alta parte pe mapamond. Retailer-ii trebuie sa creeze campanii diferite pentru piete diferite.

Lasa un raspuns