Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

37,3% dintre romani au facut achizitii pe Internet, in 2023 (raport)

Datareportal.com a publicat raportul „The State of Digital in Romania, in 2024”, care contine date, cifre si tendinte legate de cum utilizeaza romanii dispozitivele si serviciile digitale. Conform acestui document, 37,3% dintre romani au facut o achizitie online si 56,1% au facut o plata online, in 2023.

Ce a mai descoperit raportul:

  • la inceputul lui 2024, in tara noastra existau 18,06 milioane de utilizatori de Internet (deci o rata de penetrare de 91,6% din populatia de 19,73 de milioane); dintre acestia, 13,3 milioane folosesc retelele sociale (67,4% din populatia totala)
  • Facebook este folosit de 9,05 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 45,9% din populatia totala (50,8% femei si 49,2% barbati)
  • YouTube este folosit de 13,3 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 67,4% din populatia totala (50,2% femei si 49,8% barbati)
  • Instagram este folosit de 5,3 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 26,9% din populatia totala (54,8% femei si 45,2% barbati)
  • TikTok este folosit de 8,97 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 49,6% din populatia totala (49% femei si 51% barbati)

  • 46,5% dintre internautii care fac cumparaturi e-commerce saptamanale au cumparat un produs/serviciu online, 17,4% au comandat alimente pe Internet, 7,2% au cumparat un produs second-hand, 25,7% au folosit un comparator de preturi online si 4,7% au platit via BNPL
  • romanii sunt incurajati sa faca achizitii online de livrarea gratuita (65,5%), cupoane si reduceri (42,8%), livrarea a doua zi (42,2%), primirea unor puncte de loialitate (38,7%), returul usor (38,3%), review-urile altor clienti (34,7%), checkout-ul usor (30,8%), existenta optiunii click&collect (24,9%)
  • in 2023, conationalii nostri au cumparat online produse electronice in valoare de 1,21 miliarde $ (+21% YoY), produse Fashion in valoare de 2,26 miliarde $ (+21,5% YoY), alimente in valoare de 220 de milioane $ (+20% YoY), bauturi in valoare de 60 de milioane $ (+20% YoY), produse DIY si Hardware in valoare de 150 de milioane $ (la fel ca in 2022), mobilier in valoare de 160 de milioane $ (+23,1% YoY), zboruri cu avionul in valoare de 1,18 miliarde $ (+40,1% YoY), bilete de tren in valoare de 35,85 de milioane $ (+38,9% YoY), cazari la hotel in valoare de 770,5 milioane $ (+17,8% YoY)
  • la capitolul servicii digitale, 39,8% dintre romanii care cumpara lunar astfel de continut au abonament la un serviciu de streaming online pentru filme si seriale, 13,7% au abonament la un serviciu de streaming de muzica si 10,3% platesc lunar diverse aplicatii mobile
  • sursele de brand discovery, pentru romani, sunt motoarele de cautare (37,1%), recamele TV (36,8%), e-mail-uri/scrisori (28,9%), word of mouth (28,3%), reclame social media (25,6%), reclame in transportul public (24,7%)
  • 60,5% dintre romani se documenteaza online apropo de un brand, inainte de a face o achizitie, folosind in special motoarele de cautare (57%), recenziile clientelare (44,2%), retelele sociale (40,4%), website-ul brandului respectiv (33,2%), comparatoarele de pret (28,2%), aplicatile mobile (27,4%)
  • in ultima luna, 52,4% au vizitat website-ul unui brand, 18,3% au apasat pe un banner cu reclame, 18% au apasat pe o postare social media sponsorizata si 15,8% au descarcat o aplicatie de brand
  • in 2023, in publicitatea online s-a investit 564,8 milioane $ (+8,6% YoY), aceasta reprezentand 53,7% din suma totala investita in reclame, pe canale digitale si offline (care a fost de 1,05 miliarde $); din aceasta suma, 86,75 de milioane $ au mers catre reclame pe motoare de cautare, 121,4 milioane $ au fost investiti in reclame in clipuri video, 278,2 milioane $ au mers catre bannere cu ad-uri, 39,06 milioane $ au intrat in buzunarele influencerilor, 49,2% au fost ad-uri pe dispositive mobile si 41,9% au fost reclame in social media
  • 29,3% dintre internautii autohtoni folosesc un ad blocker, 30,6% refuza cookie-urile si doar 5,6% se regasesc in ad-urile vazute/auzite

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply