37,3% dintre romani au facut achizitii pe Internet, in 2023 (raport)
Datareportal.com a publicat raportul „The State of Digital in Romania, in 2024”, care contine date, cifre si tendinte legate de cum utilizeaza romanii dispozitivele si serviciile digitale. Conform acestui document, 37,3% dintre romani au facut o achizitie online si 56,1% au facut o plata online, in 2023.
Ce a mai descoperit raportul:
- la inceputul lui 2024, in tara noastra existau 18,06 milioane de utilizatori de Internet (deci o rata de penetrare de 91,6% din populatia de 19,73 de milioane); dintre acestia, 13,3 milioane folosesc retelele sociale (67,4% din populatia totala)
- Facebook este folosit de 9,05 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 45,9% din populatia totala (50,8% femei si 49,2% barbati)
- YouTube este folosit de 13,3 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 67,4% din populatia totala (50,2% femei si 49,8% barbati)
- Instagram este folosit de 5,3 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 26,9% din populatia totala (54,8% femei si 45,2% barbati)
- TikTok este folosit de 8,97 milioane de romani, cu un ad reach echivalent cu 49,6% din populatia totala (49% femei si 51% barbati)
- 46,5% dintre internautii care fac cumparaturi e-commerce saptamanale au cumparat un produs/serviciu online, 17,4% au comandat alimente pe Internet, 7,2% au cumparat un produs second-hand, 25,7% au folosit un comparator de preturi online si 4,7% au platit via BNPL
- romanii sunt incurajati sa faca achizitii online de livrarea gratuita (65,5%), cupoane si reduceri (42,8%), livrarea a doua zi (42,2%), primirea unor puncte de loialitate (38,7%), returul usor (38,3%), review-urile altor clienti (34,7%), checkout-ul usor (30,8%), existenta optiunii click&collect (24,9%)
- in 2023, conationalii nostri au cumparat online produse electronice in valoare de 1,21 miliarde $ (+21% YoY), produse Fashion in valoare de 2,26 miliarde $ (+21,5% YoY), alimente in valoare de 220 de milioane $ (+20% YoY), bauturi in valoare de 60 de milioane $ (+20% YoY), produse DIY si Hardware in valoare de 150 de milioane $ (la fel ca in 2022), mobilier in valoare de 160 de milioane $ (+23,1% YoY), zboruri cu avionul in valoare de 1,18 miliarde $ (+40,1% YoY), bilete de tren in valoare de 35,85 de milioane $ (+38,9% YoY), cazari la hotel in valoare de 770,5 milioane $ (+17,8% YoY)
- la capitolul servicii digitale, 39,8% dintre romanii care cumpara lunar astfel de continut au abonament la un serviciu de streaming online pentru filme si seriale, 13,7% au abonament la un serviciu de streaming de muzica si 10,3% platesc lunar diverse aplicatii mobile
- sursele de brand discovery, pentru romani, sunt motoarele de cautare (37,1%), recamele TV (36,8%), e-mail-uri/scrisori (28,9%), word of mouth (28,3%), reclame social media (25,6%), reclame in transportul public (24,7%)
- 60,5% dintre romani se documenteaza online apropo de un brand, inainte de a face o achizitie, folosind in special motoarele de cautare (57%), recenziile clientelare (44,2%), retelele sociale (40,4%), website-ul brandului respectiv (33,2%), comparatoarele de pret (28,2%), aplicatile mobile (27,4%)
- in ultima luna, 52,4% au vizitat website-ul unui brand, 18,3% au apasat pe un banner cu reclame, 18% au apasat pe o postare social media sponsorizata si 15,8% au descarcat o aplicatie de brand
- in 2023, in publicitatea online s-a investit 564,8 milioane $ (+8,6% YoY), aceasta reprezentand 53,7% din suma totala investita in reclame, pe canale digitale si offline (care a fost de 1,05 miliarde $); din aceasta suma, 86,75 de milioane $ au mers catre reclame pe motoare de cautare, 121,4 milioane $ au fost investiti in reclame in clipuri video, 278,2 milioane $ au mers catre bannere cu ad-uri, 39,06 milioane $ au intrat in buzunarele influencerilor, 49,2% au fost ad-uri pe dispositive mobile si 41,9% au fost reclame in social media
- 29,3% dintre internautii autohtoni folosesc un ad blocker, 30,6% refuza cookie-urile si doar 5,6% se regasesc in ad-urile vazute/auzite
Comentariu ( 1 )
[…] datelor furnizate de ecompedia.ro, 37,3% dintre români au făcut achiziții pe internet în 2023 (https://ecompedia.ro/373-dintre-romani-au-facut-achizitii-pe-internet-in-2023-raport/). Asta înseamnă puțin peste 7 milioane de români care sunt clienți e-commerce, având în […]