Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

2Performant: top 5 cele mai cautate categorii de produse online, in 2021

 

Cel de-al doilea an pandemic continua sa marcheze tendinta ascendenta a comertului electronic, iar Romania isi pastreaza locul in topul tarilor cu cea mai mare crestere a sectorului e-commerce, piata estimata la peste 6 miliarde € de Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO). Activand la intersectia dintre marketingul digital si comertul online, doua piete in crestere sustinuta la nivel global, compania 2Performant confirma aceste tendinte: in 2021, a intermediat un total de 1,39 milioane de vanzari pentru magazinele online din platforma sa, anunta liderul pietei de marketing afiliat din Romania, intr-un comunicat de presa.

Conform datelor interne, topul categoriilor de produse care au inregistrat cele mai multe vanzari in 2021 arata astfel:

  1. Fashion (363.300 de vanzari, ceea ce reprezinta o crestere de 30% YoY). Considerata de multi specialisti cea mai matura din comertul online, categoria reflecta comportamente de cumparare puternic influentate de pandemie. Astfel, daca in 2020 romanii au cumparat haine de casa, pentru sport sau activitati in natura, in 2021 au revenit la achizitia hainelor de strada si ocazii (nunti, botezuri) sau pentru birou, dar si incaltaminte, pe fondul reluarii multor activitati sociale. Totodata, cresterile vanzarilor pentru produsele din aceasta categorie s-au facut remarcate si in toamna, odata cu cel mai important eveniment de vanzari din comertul online, Black Friday. In intervalul 1-14 noiembrie 2021, categoria de produse Fashion a inregistrat o crestere cu 62,8% a numarului de vanzari si cu 86,3% a valorii vanzarilor, in timp ce valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost si ea cu 14,4% mai mare YoY.
  2. Books, Movies & Music (338.200 de vanzari, o crestere de 29,1%YoY).
  3. Beauty (145.400 de vanzari, +3,4% YoY).
  4. Home & Garden (80.100 vanzari, +46% YoY)
  5. Electronics, IT&C (79.900 de vanzari, +11,4% YoY).

In 2021 a crescut si valoarea medie a cosului de cumparaturi, care a ajuns la 52,6 € (mai mult cu 5,8% fata de 2020). Asta inseamna ca romanii s-au obisnuit cu achizitiile online si continua sa sustina trendul ascendent al acestui sector. In privinta dispozitivelor alese de clienti, datele 2Performant arata ca 69% dintre achizitiile online se fac de pe telefonul mobil si doar 29,8% de pe desktop. Cu toate acestea, valoarea medie a cosului de cumparaturi realizate de pe mobil e mai mica decat cea aferenta cumparaturilor de pe desktop (46,47 €pe mobil vs. 66,67 € pe desktop), indicand faptul ca romanii continua sa faca achizitiile mai importante ca pret de pe desktop.

„In 2021 a crescut numarul celor care au optat pentru cumparaturi online, iar pentru cei pe care pandemia ii adusese in online inca din 2020 a crescut frecventa cu care fac achizitii in magazinele online. Am vazut in anul ce a trecut un consumator in online mai atent la pret, la caracteristicile produsului, la modalitatea de livrare si tara de provenienta a produsului, precum si la claritatea informatiilor despre retur. Semn ca in general cumparatorii au alocat mai mult timp pentru a se documenta pentru produsele dorite, folosind doua device-uri diferite: mobil si desktop. Conform datelor din platforma noastra, am constatat ca au fost valoroase pentru consumatorii romani proiectele de afiliere care fie ii duceau rapid catre oferta mai buna, fie catre surse de informare bine structurate”, spune Raluca Negrea (Country Manager Romania si Bulgaria 2Performant).

In 2021, 2Performant.com a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai mult decat in anul precedent. Acest lucru se traduce printr-o medie de peste 5,7 milioane de click-uri lunare trimise catre magazinele online. In privinta traficului pe desktop, cea mai buna zi a saptamanii, dupa numarul de click-uri, a fost miercurea, ora 11:00 fiind cea mai buna pentru cumparaturile online. Totodata, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai buna zi a saptamanii, dupa numarul de click-uri, ora 10:00 fiind cea mai buna pentru cumparaturi online. Sursa principala de trafic dupa numarul de click-uri ramane Google, cu 23,7 milioane de click-uri (+65,3% YoY), urmat de Facebook cu 7,7 milioane de click-uri (-16,3% YoY).

Ziua cu cel mai mare numar de vanzari din 2021 a fost 12 noiembrie, in perioada Black Friday. Intre 1 si 14 noiembrie 2021, cand s-au desfasurat campaniile de Black Friday, 462 de magazine online (care activeaza in 25 de industrii diferite si care au avut campanii de reduceri) au realizat 115.000 vanzari prin intermediul platformei 2Performant.com, in valoare de 6.929.804 € + TVA (o crestere de 47,8% YoY).

La nivelul intregului an, indicele de vanzari a crescut cu 5,7%, ajungand la 15,71 € (ceea ce inseamna ca pentru fiecare euro investit in afiliere, in 2021, un magazin online din platforma 2Performant.com a obtinut aproape 16 €). Rata de conversie se pastreaza la 2%. In privinta timpului de conversie, in 2021 decizia de cumparare a avut loc in mai putin de o ora, la 50,3% dintre cumparatori. In acelasi context, 53,3% au cumparat de pe desktop si 48,8% de pe mobil.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply