2Performant: cum se pregatesc magazinele online de Black Friday
Compania 2Performant transmite, intr-un comunicat de presa, ca Black Friday 2021 se anunta a fi un adevarat maraton de reduceri, cu o extindere a perioadelor de promotii si cumparatori mai atenti la preturi si mai constienti de valoarea ofertelor online. In plus, pe fondul noilor restrictii, retailerii se asteapta ca magazinele online sa fie la fel de cautate ca anul trecut, cand s-a desfasurat primul Black Friday din pandemie. Tendinta ascendenta a acestui sector este sustinuta si de faptul ca 2Performant a intermediat (de la inceputul anului si pana in prezent) 1 milion de vanzari pentru magazinele din platforma, prag pe care compania l-a atins in 2020 la sfarsit de an.
„Inca de anul trecut am observat ca fenomenul Black Friday sufera modificari dictate de contextul pandemic, fie ca vorbim de ore de cumparare diferite, consumatori noi in online, fie ca ne uitam la produsele cele mai cautate. Numarul mare de consumatori din online si interesul lor crescut pentru promotii au determinat multe magazine sa inceapa ofertele de Black Friday mai devreme, astfel ca acum ne uitam la acest eveniment de shopping intr-un interval de timp mai extins. O parte dintre marii retaileri au anuntat deja ca anul acesta au extins perioada promotiilor si putem vorbi de un Black Friday prelungit la mai multe zile sau chiar saptamani, dar si de micro campanii in context de Black Friday: pre-Black Friday launch, Cyber Monday, Black Friday Extended, Black Days, etc. Pentru magazine este deja o provocare sa poata anticipa perioadele de varf ale acestor campanii, dar si o oportunitate sa capteze cat mai mult din publicul activ acum in online”, explica Raluca Negrea (foto, Country Manager 2Performant Romania si Bulgaria).
In ceea ce priveste profilul celor care cumpara online, si acesta s-a diversificat, fiind mai evidenta prezenta celor cu varsta de peste 65 de ani, care au inceput inca de anul trecut sa cumpere online si sa plateasca cu cardul si au avut timp sa se obisnuiasca cu beneficiile shoppingului online. De asemenea, si consumatorii obisnuiti sa calatoreasca mult si sa cumpere produse de lux si-au facut simtita prezenta in Black Friday 2020, iar o parte dintre ei au ramas fideli magazinelor online.
Cum se pregatesc retailerii de Black Friday
Pandemia a adus in online un numar semnificativ mai mare de cumparatori noi, pe fondul scaderii vizitelor in magazinele fizice, iar pentru multi dintre ei anul trecut a insemnat si primul Black Friday online. Este o tendinta care se pastreaza si in 2021, iar estimarile indica o crestere de 15% YoY a comertului online. In primele 9 luni ale acestui an, 2Performant a observat o tendinta de crestere de aproape 35% in valoarea vanzarilor si de 27% in numarul de vanzari generate de afiliati, pentru magazinele online din platforma, fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acest context, retailerii au ocazia sa fidelizeze si mai mult o paleta variata de public, in contextul Black Friday.
Elefant.ro estimeaza vanzari de peste 2 milioane €
Unul dintre brandurile active in platforma 2Performant.com, Elefant.ro estimeaza ca ofertele pregatite pentru anul acesta vor genera vanzari de peste 2 milioane €, de Black Friday. „Ne-am asigurat ca produsele din categoriile in trend, cum ar fi parfumurile, in special cele arabesti, cosmeticele, jucariile, ceasurile si zona de home and deco, sa fie prezente in oferta noastra de Black Friday cu preturi agresive. Estimam vanzari de peste 2 milioane de euro. Daca anul trecut a fost un boom al clientilor online, anul acesta ne asteptam la un Black Friday cu mult mai mult focus pe conversii si interes pentru categoriile principale”, e de parere Calin Spiridon (CMO Elefant).
Black Friday extins la Orange.ro
Pentru Orange, Black Friday va incepe anul acesta din 1 noiembrie si se va desfasura pentru o perioada suficient de lunga, astfel incat clientii sa aiba sanse egale de a-si achizitiona produsul dorit. Iar noutatea in magazinul online este anul acesta o noua categorie de produse eco-friendly: telefoanele reconditionate premium, care deja vin cu un pret promotional, iar in perioada de Black Friday vor beneficia de o extra reducere. „Oferta noastra din magazinul online va oferi o gama larga de produse din toate categoriile, de la telefoane si accesorii, cat si pentru obiecte conectate. Ne asteptam ca vanzarile din acest an sa depaseasca vanzarile de anul trecut si, in plus, ne asteptam la o crestere pe categoria de produse eco-friendly premium, care se regasesc exclusiv online in oferta Orange”, spune Laurentiu Mitrea (Digital Marketing Manager Orange).
Litera.ro, crestere de 30% YoY a incasarilor de Black Friday
Litera.ro anunta carti pe gustul tuturor si o oferta comerciala mult mai generoasa decat anul trecut, cu mai multe titluri cu reduceri substantiale si cadouri. „Anul acesta ne bazam pe o echipa mult mai vasta de afiliati in 2Performant comparativ cu 2020. Ne propunem crestere de 30% a incasarilor comparativ cu anul trecut, avand in vedere ca ne-am extins reteaua de afiliati in 2Performant si cu unii dintre ei avem deja o colaborare de succes. Editura Litera se pregateste pentru un Black Friday de poveste. Planuim reduceri extraordinare la titlurile noastre bestseller, cadouri memorabile si multe surprize, pe care asteptam cu nerabdare sa le impartasim cu cititorii nostri. In ceea ce priveste categoriile de produse de interes pentru cumparatorii nostri, mentionam cartile din colectiile noastre cele mai indragite (Blue Moon, Buzz Books, Moon Light, Carte Pentru Toti, Disney, DK, National Geographic, Prima mea lectura, etc.), precum si Calendarul de Advent Disney Pixar, un produs de sezon disponibil in exclusivitate pe Litera.ro”, declara Nicoleta Pandelea (Digital Marketing Specialist Litera).
Chilipirul-zilei.ro, reduceri de pana la 60%
Pentru acest Black Friday, Chilipirul-zilei.ro anunta reduceri de pana la 60%, pentru toate categoriile de produse din oferta. „Cumparatorii nostri arata un interes crescut pentru categoriile de canapele si coltare, dressinguri, fotolii si covoare. Prin prisma schimbarilor economice si de comportament din pandemie, credem ca cei mai multi dintre clienti vor fi mai chibzuiti si mai atenti la achizitii. De aceea, ofertele noastre si beneficiile pe care le vom oferi chiar vor fi de nerefuzat si mult mai avantajoase decat anul trecut. In contextul economic actual, speram ca orientarea spre produse la pret de chilipir ne va aduce mai multe comenzi in acest an de Black Friday si estimam ca peste 12,5% din acestea sa fie generate cu ajutorul platformei 2Performant”, declara Gina Tudosa (CEO Chilipirul-Zilei.ro).
Vivre.ro, website nou de Black Friday
De Black Friday 2021, Vivre.ro va avea zeci de mii de produse la cele mai mici preturi din an, pentru urmatoarele categorii: canapele, coltare, birouri, scaune, lenjerii de pat, decoratiuni, covoare, fashion, mobilier pentru exterior. Retailerul a pregatit si o versiune imbunatatita a website-ului, care le permite clientilor sa navigheze mai usor printre categoriile de produse si sa isi gaseasca mai rapid preferatele. „In anul 2020, in prima ora a campaniei de Black Friday au fost inregistrate aproximativ 4.800 de comenzi, cu o valoare medie a cosului de cumparaturi de aproximativ 100 euro. De Black Friday 2021, am pregatit o serie de surprize si multe produse la reducere, selectate din listele de favorite ale clientilor nostri. De asemenea, date fiind optimizarile facute pe website-ul nostru, anul acesta clientilor le va fi mult mai usor sa ajunga la produsele dorite si vor trece mult mai rapid prin procesul de achizitie a acestora. Din punctul de vedere al comportamentului de consum al clientilor, se observa o crestere in tendinta de a achizitiona cadourile de Craciun pentru cei dragi in perioada de Black Friday, motiv pentru care le recomandam afiliatilor sa isi indrepte atentia si in aceasta zona in perioada care urmeaza”, spune Andreea Arion (Junior Affiliate Manager Vivre).
Leave a reply