Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

23% dintre romani au cumparat online, in 2019 (studiu)

Eurostat a facut publice datele celui mai nou sondaj legat de consumul de IT&C individual si in gospodarii („ICT usage in households and by individuals”), care include si informatii legate de e-commerce, la nivelul Uniunii Europene si a tarii noastre (penultima tara din zona, la nivelul e-shopping-ului), anunta ec.europa.eu. Cercetarea include date referitoare la 27 de state si se refera la activitiatile respondentilor din ultimele 12 luni anterioare sondajului.

Eurostat noteaza ca shopping-ul online a fost  in crestere in UE, in 2019, crestere care se va accentua anul acesta din cauza pandemiei de coronavirus. Descoperiti mai jos date legate de e-commerce in Romania si Europa:

  • 60% dintre europenii de 16-74 de ani au facut shopping online in ultimele 12 luni (comparativ cu 56% – in 2018 sau doar 32% – in 2009)
  • barbatii tind sa fac cumparaturi pe Internet usor mai mult decat femeile (61% vs. 59%)
  • in ultimii 10 ani, numarul de cumparatori online a crescut mai mult in randul femeilor (de la 29% – in 2009, la 59% – in 2019; comparativ, barbatii au procente 35% – in 2009, respectiv 61% – 2019) si al persoanelor de 25-34 de ani (de la 46% – in 2009, la 79% – in 2019), 16-24 de ani (de la 41% – in 2009, la 73% – in 2019)
  • tarile de pe primele 3 locuri ale clasamentului cumparaturilor online sunt Denemarca (84%), Suedia (82%) si Tarile de Jos (81%), in timp ce pe ultimele 3 locuri din top se plaseaza Italia (38%), Romania (23%) si Bulgaria (22%)
  • cea mai mare crestere in ultimii 10 ani s-a inregistrat in Estonia (17% – in 2009 vs. 68% – in 2019)
  • ce procent de romani a cumparat produse/servicii pe Internet, in 2019 – 15% in ultimele 3 luni, 9% in ultimele 3-12 luni, 23% in ultimele 12 luni si 56% cu mai mult de 1 an in urma/niciodata
  • ce servicii financiare au cumparat romanii pe Internet, in 2019 –actiuni/obligatiuni/fonduri de investitii (2%), credite/imprumuturi (1%), polite de asigurari (1%), activitati financiare (2%)
  • 8% dintre romani au folosit informatii de la mai multi retaileri de produse/servicii (aproape) de fiecare data cand au cumparat/comandat online
  • 5% dintre romani au citit inainte review-uri pe site-uri/blog-uri (aproape) de fiecare data cand au cumparat/comandat online
  • 6% dintre romani au folosit comparatoare de preturi (aproape) de fiecare data cand au cumparat/comandat online
  • 5% dintre romani au cumparat ceva imediat dupa ce au apasat pe o reclama in social media/intr-o aplicatie
  • in ultimele 12 luni, 15% dintre romanii care au cumparat bunuri/servicii pentru uz personal au primit produsele comandate online dupa ce a trecut o durata de livrare mai lunga decat cea promisa, 6% au primit produse/servicii gresite/stricate, 4% s-au lovit de probleme tehnice, 6% au avut dificultati in a gasi informatiile despre garantie si alte drepturi legale, 1% au avut probleme legate de frauda online, 1% s-au lovit de o problema apropo de cumparaturile online, dar nu au primit o solutie/un raspuns satisfacator la plangerea facuta, iar 74% nu au intampinat probleme
  • in ultimele 12 luni, 43% dintre romani (si 54% dintre utilizatorii de Internet) nu au cumparat bunuri/servicii pentru uz personal pe Internet din obisnuinta sau pentru ca prefera cumparaturile in persoana, vor sa vada produsul, sunt loiali magazinelor offline, 7% dintre romani (si 9% dintre internauti) pentru ca nu au skill-urile necesare, 2% dintre romani (si 3% dintre internauti) pentru ca livrarea dura prea mult/era problematica, 3% dintre romani (si 4% dintre internauti) pentru ca au fost preocupati de securitatea platii online, 4% dintre romani (si 5% dintre internauti) pentru ca au fost preocupati de dificultatea returului/rezolvarii plangerilor, 5% dintre romani (si 6% dintre internauti) pentru ca nu au card

Comentariu ( 1 )

  1. […] Source: 23% dintre romani au cumparat online, in 2019 (studiu) – ECOMpedia […]

Leave a reply