Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

In 2020, comertul online european a valorat 757 miliarde € (+10% YoY) (raport)

In 2019, comertul online atingea suma de 690 miliarde €. 2020 a fost un an exceptional, marcat de pandemia COVID-19 si de dezvoltarea accelerata si masiva a e-commerce-ului, care a capatat un rol important in societare si economie, noteaza „2021 European E-commerce Report”, publicat recent de ecommerce-europe.eu. Ca urmare, comertul online european a crescut cu 10% YoY, pana la 757 miliarde €.

Alte cifre interesante (la nivel european si referitoare la tara noastra) din raportul care a analizat 37 de tari de pe batranul continent:

  • Europa de Vest este cea mai puternica regiune, la capitolul cifra de afaceri e-commerce B2C, cu 64% din total, in 2020; topul este completat de sudul Europei (cu 16%), EuropaCentrala (8%) si zonele de nors si de est (6%)
  • liderii comertului online european sunt Marea Britanie (236 miliarde €), Franta (112 miliarde €), Germania (93,6 miliarde €) si Spania (68,4 miliarde €)
  • cele mai mari rate de dezvoltare a cifrei de afaceri e-commerce s-au inregistrat in Grecia (77%), Moldova (49%), Rusia (41%), Elvetia, Macedonia de Nord (37%) si Suedia (36%)

  • 89% dintre europeni folosesc Internetul, iar numarul de amatori de shopping online a crescut mai repede in 2020 decat in ultimii 4 ani – 71% din populatia Europei a achizitionat ceva online anul trecut (fata de 66% in 2019 si 64% in 2018); cei mai multi cumparatori online se gasesc in Marea Britanie (92%), Tarile de Jos (91%), Denemarca si Elvetia (90%), Germania si Norvegia (87%) si Suedia (86%); cei mai putini se afla in Moldova (34%), Albania (37%), Ucraina si Macedonia de Nord (40%), Bulgaria (42%) si Rusia (43%)

  • in Romania, 85% din populatie are acces la Internet (cu 5,55% mai mult YoY)
  • 43% dintre romani (si 45% dintre internauti) fac cumparaturi online, rata de dezvoltare a cifrei de afaceri e-commerce fiind de 30% si e-GDP-ul fiind de 3,51% (ceea ce ne plaseaza in prima jumatate a clasamentului european)
  • in tara noara, cele mai populare canale social media sunt Facebook (95%), Pinterest (2%), Instagram, witter si YouTube (1%)
  • principalele schimbari care au avut loc in lockdown, in tara noastra, au fost dezvoltarea masiva a platii cu cardul (incurajata de autoritati si media) si dezvoltarea sistemului click-and-collect (care era aproape nonexistent in Romania, inaintea pandemiei)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply