Vizitatorii vechi vs. cei noi – pe care ne concentram?
Compania Monetate si-a publicat ultimul raport semestrial pe anul trecut legat de e-commerce-ul american, in care a analizat 7 miliarde de tranzactii online din ultimele 3 luni ale lui 2015, inclusiv perioada Sarbatorilor. Cifrele sunt menite sa raspunda la intrebarea „Pe ce trebuie sa te concentrezi, ca proprietar de magazin online: pe atragerea de noi clienti sau pe pastrarea celor vechi?”. Raspunsul oferit de Monetate este: „Pe ambii. Optimizeaza-ti site-ul pentru a oferi experiente relevante ambelor grupuri”.
Nu de alta, dar noul Ecommerce Quarterly Report amintit mai sus a descoperit ca:
- in al patrulea semestru al lui 2015, vizitatorii vechi au fost responsabili de 48% din sesiunile de shopping online si au cheltuit aproape 5,3 miliarde $ online, aproape dublu fata de cat au cheltuit vizitatorii noi in aceeasi perioada de 3 luni (2,7 miliarde $)
- rata de conversie a crescut, ajungand la 3,48% (fata de 3,42% in aceeasi perioada a lui 2014)
- rata de conversie pentru vizitatorii noi a fost de 2,5% in al patrulea semestru al anului trecut, cel mai mare procent inregistrandu-se pe desktop (3%)
- vizitatorii vechi adauga produse in cos in 14,80% dintre vizite (fata de 13,68% in aceeasi perioada a lui 2014) si fac asta de doua ori mai des decat vizitatorii noi; acestia din urma adauga produse in cos in 7,61% dintre vizite (fata de 7,53% in aceeasi perioada a lui 2014)
- odata ce trec de acest punct (al adaugarii in cos), vizitatorii noi au o rata de conversie mai mare decat vizitatorii vechi: 32,71% (cei noi) fata de 30,74% (cei vechi)
- rata totala de adaugare a produselor in cos a crescut fata de aceeasi perioada a lui 2014: 11,06% versus 10,43%
Leave a reply