10 tendinte tehnologice care vor marca 2016
Am scris deja pe ECOMpedia.ro despre ce tendinte se prefigureaza in consum in 2016, in comunicare si in video marketing. Acum, este randul tehnologiei: futurologul Daniel Burrus (CEO al Burrus Research) scrie, pe burrus.com, ca – pana in 2020 – cel putin 30 de miliarde de dispozitive si 7 miliarde de persoane vor fi conectate la Internet, deci este extrem de important pentru companii sa identifice constant trend-urile tehnologice care apar la orizont.
In anul in care abia am intrat, Burrus anunta urmatoarele 10 tendinte tehnologice:
- „Shadow IT”-ul va fi din ce in ce mai important. Shadow IT-ul se refera la hardware si software folosite de companii fara a fi administrate de departamentul IT (stick-uri USB, MSN Messenger, Gmail, Google Docs, Skype) si constituie un potential pericol, care „pandeste din umbra”. Departamentul IT nu ofera solutii repede si bine, deci tot mai multe firme vor apela la servicii IT externe (Amazon, Microsoft, Slack).
- Realitatea virtuala va deveni reala. Consumatorii vor adopta clar noua tehnologie –Oculus Rift (care a fost cumparat de Facebook cu 2 miliarde de dolari), PlayStation VR, HTC Vive; va fi interesant de vazut cat de repede o vor face.
- Retaiiler-ii online vor intelege importanta magazinelor fizice. Comerciantii online si-au dat seama ca e important sa aiba showroom-uri doldora de tehnologie (indoor mapping, de exemplu), in care sa creeze o legatura cu potentialii clienti (care vin in magazinele fizice pentru a testa produsele, inainte de a le comanda online) si in care sa le monitorizeze acestora comportamentul.
- Consumatorii vor imbratisa plata contactless. Suedia e devenit prima tara care a renuntat la plata cu bani, promovand platile contactless sau platile mobile. In 2016, oamenii vor descoperi avantajele platii cu token-uri, platii biometrice, platii care nu presupune impartasirea de informatii personale – deci este mai sigura.
- Computing-ul cognitiv va fi folosit pentru a analiza volumul mare de date. Simuland procesul de gandire uman, computerele vor analiza cantitatea enorma de informatii din online, vor prezice modele si tendinte, vor impiedica aparitia diverselor probleme. Inteligenta artificiala (AI) si procesarea naturala a limbajului (NLP) vor permite companiilor sa asimileze si sa foloseasca toate aceste informatii cu care sunt bombardate.
- Internetul Tuturor Lucrurilor (Internet of Things/IoT) va deveni personal. Ne conectam la Internet prin tot mai multe dispozitive si nu va trece mult pana cand tehnologia purtabila (a.k.a. „wearables”) le va oferi doctorilor nostri informatii despre cat sport facem, cate calorii consumam ori ce tensiune avem.
- Securitatea datelor personale va fi foarte importanta. Dupa ce, in 2015, am fost martori la numeroase scandaluri de hacking si am aflat cum ne folosesc companii terte datele personale, in 2016 vom avea mai multa grija la informatiile personale pe care le impartasim online.
- Dronele vor deveni mai practice. Gadgetul-vedeta al anului 2015, drona va creste mare anul acesta: Amazon, Google si Walmart experimenteaza livrarile la domiciliu folosind dronele, care sunt un ajutor de nadejde si in agricultura, fotografie aeriana ori politie.
- Influencerii online vor fi noile vedete. Vlogerii de pe YouTube si numele importante de pe Instagram au luat locul celebritatilor de carton din reviste, iar noile media vor promova in noul an liderii acestor comunitati online, lideri care au milioane de fani.
- Traiasca experienta personalizata! Nu ne vom mai multumi cu produse de masa, vrem experiente si obiecte personalizate, vrem propriile canale online, iar brand-urile vor trebui sa ne ofere asta, daca vor sa ne transforme in clientii lor.
Leave a reply