10 lucruri de stiut despre Generatia Z, pentru expertii in social marketing
Generatia Z (adolesentii nascuti in perioada 1995-2005) sunt patura sociala care da tonul tendintelor de maine si care nu poate fi ignorata de expertii in marketing. Ce trebuie sa stii acestia despre Generatia Z, care numara 60 de milioane de persoane (adica 25,9% din populatie) in Statele Unite si are o putere de cumparare estimata la 44 miliarde $ (dar care atinge 200 miliarde $, daca iei in cosiderare si influenta pe care o au membrii acesteia asupra parintilor si cumparaturilor facute la nivel de gospodarie)? Blog.hootsuite.com are raspunsul:
- Vor ca marketingul sa fie personal. Generatia Z e obisnuita doar cu smartphone-uri si reclame targetate, stiu ca brand-urile au acces la datele lor si preferintele de cumparare si se asteapta sa le foloseasca pentru a crea interactiuni personalizate (26% dintre cumparatorii adolescenti au aceste asteptari, fata de doar 22% dintre membrii Generatiei Y).
- Tin mult la datele personale. Chiar daca vor experiente hiperpersonalizate pe social media, tin la protectia datelor personale, sunt mai predispusi sa isi acopere webcam-ul pe laptop si mai putin de o treime dintre ei se simt OK sa ofere alte informatii personale, in afara celor de contact si istoric de cumparare.
- Dau feedback mai mult decat alte grupuri de varsta. Aproape jumatate spun ca ofera feedback des/foarte des, scriind comentarii pe site-urile retailerilor sau facand review-uri pe Facebook, Twitter si Snapchat.
- Sunt mai prevazatori pe social media. Prefera sesiuni de browsing anonime, folosesc aplicatii efemere (ca Snapchat, Whisper, Yik Yak, Secret), au alias-uri pe Twitter si Instagram, iar 34% dintre adolescentii din SUA cred ca Facebook-ul e pentru „batrani”.
- Folosesc retele diferite la fiecare pas al calatoriei de cumparare. 85% dintre adolescenti afla despre produse noi prin social media (45% folosesc Instagram-ul pentru asta, 40% – Facebook-ul), inainte de a cumpara ceva sunt de doua ori mai predispusi decat Generatia Y sa intre pe YouTube, de unde 24% isi iau recomandari de shopping, iar in magazinele fizice intra cel mai des pe Snapchat pentru a documenta cumparaturile facute.
- Sunt toleranti cu numeroasele reclame din social media. 39% cred ca YouTube are prea multe reclame (dar platforma video ramane cea mai populara printre adolescenti) si doar 11% spun acelasi lucru despre Instagram si Snapchat. Reversul medaliei? Trebuie sa le atragi atentia in primele 8 secunde, pentru ca apoi dau scroll.
- Vor sa aiba optiunea de a putea inchide/deschide reclamele. Nu le plac reclamele peste care nu poti sari (pre-roll si pop-up) si aleg sa apese pe „Skip Ad” dupa doar 9,5 secunde, in timp ce membrii Generatiei X asteapta 12,6. Cand un brand le ofera posibilitatea de a interactiona in schimbul unor recompense, 41% au o reactie pozitiva la reclamele mobile.
- Sunt deschisi conceptelor noi, ca realitatea virtuala (VR). 73% folosesc/abia asteapta sa foloseasca comenzi activate vocal si sunt mai entuziasmati de potentialul VR-ului.
- Au incredere in influenceri si vedete. Vedetele care fac reclama diverselor produse isi pierd stralucirea daca nu par autentice, iar adolescentii nu au toleranta mare pentru product placement. Intrebati care este cel mai acceptabil tip de branded content 79% au spus ca o vedeta vorbind despre de ce le place un brand. In functie de produs (de beauty/gadget-uri), influencerii online pot influenta mai mult decat vedetele traditionale (care sunt preferate cand vine vorba despre haine si accesorii).
- Fetele si baietii prefera platforme diferite. Fetele stau mai des pe Instagram, Facebook, Snapchat, Pinterest si Tumblr, spunand ca ceva e „cool” in functie de cum se simt in relatie cu respectivul lucru. Baietii prefera YouTube, Twitch si Reddit, masurand gradul de „cool” dupa moda si prieteni.
Leave a reply