1 din 5 europeni a facut comert conversational (studiu)
In Uniunea Europeana, 1 din 5 consumatori a facut deja cumparaturi ajutat de un reprezentant uman, un chatbot sau un amestec de amandoua, pentru a primi servicii personalizate (iar 16% au facut plati), potrivit unui studiu mastercard („Is anybody there? Giving Conversational Commerce a voice”), citat de nocash.info.ro. In SUA, 87% dintre consumatori stiu ca aceasta posibilitate de a face cumparaturi exista, iar 66% dintre ei le-au folosit in trecut.
Clientii isi doresc experiente de achizitie rapide si la indemana, iar comenzile vocale sunt solutia pentru a interactiona astfel cu brand-urile – chatbotii/asistentii vocali/boxele inteligente pot trimite confirmari si notificari legate de livrare si pot rezolva problemele care apar in relatia cu clientii. Gartner estimeaza ca, pana in 2020, piata boxelor wireless cu asistent personal la pachet va fi o afacere de 2 miliarde $. Alte cifre interesante din raport:
- interesul cel mai mare vizavi de comertul conversational are drept tinta cumpararea de mancare (56%), electronice (52%), alimente sau produse de ingrijire personala (45%) si operatiuni bancare (44%)
- 1 din 5 cumparatori (19%) au achizitionat deja astfel ceva cu ajutorul Amazon Echo sau al altui sistem controlat vocal similar, iar 33% au de gand sa faca asta anul acesta
- in SUA, 36% dintre detinatorii de boxe smart le folosesc regulat pentru cumparaturi online; in Marea Britanie, procentul e de doar 16%
- se estimeaza ca, pana in 2022, in SUA, 40 miliarde $ vor fi cheltuiti pe comert vocal (adica 6% din totalul banilor cheltuiti in total, pe cumparaturi online) si 5 miliarde $ – in Marea Britanie (echivalentul a 3% din total)
Leave a reply