Romania: e-commerce-ul reduce decalajul de dezvoltare social (studiu)
Impactul social al e-commerce-ului in Romania este mare si vizibil pe toate palierele economiei si societatii, conform studiului „Evaluarea impactului e-commerce asupra consumatorului, economiei si societatii” (realizat de echipa de cercetatori de la Academia de Studii Economice din Bucuresti, in aprilie 2018), citat de armo.org.ro. In 2017, in Romania au fost 7,36 milioane de cumparatori online care au facut, in medie, 8,7 achizitii/cumparator, mai scrie sursa amintita, cercetarea descoperind urmatoarele:
- principalele beneficii pentru consumatorii care cumpara pe Internet sunt economia de timp, diversitatea net superioara comparativ cu formele traditionale de comert, transparenta preturilor, usurinta cu care pot fi comparate acestea si faptul ca sunt mai mici
- grupurile vulnerabile (persoane cu dizabilitati, cu probleme temporare de sanatate, in varsta, mame cu copii mici) au acces facil, pe Internet, la produse diferite si variate
- online-ul asigura accesul la bunuri in zone mai greu accesibile
- la nivel de afacere, cele e-commerce presupun mai multi angajati cu studii superioare, prin urmare nivelul productivitatii muncii este semnificativ mai mare fata de comertul clasic
- la nivel economic, angajatii din online primesc salarii mai mari, aceasta remunerare avand implicatii pozitive asupra TVA-ului
- firmele de curierat au si ele de profitat de pe urma e-commerce-ului, acesta aducandu-le 35 – 40% din totalul vanzarilor la final de 2017 si implicand investitii importante pentru asigurarea profitabilitatii
- firmele care isi desfasoara activitatea online pot fi mai repede profitabile pentru ca investitiile initiale sunt minime, pentru ca au o structura mult mai flexibila a costurilor operationale, iar pragul de rentabilitate are un nivel mai redus
- Impactul este unul favorabil inclusiv asupra bugetului de stat al Romaniei si a fost cuantificat in cadrul studiului la peste 17,2 milioane de euro, din care 4,3 milioane de euro numai la nivelul anului 2016. Astfel, 7,2 milioane de euro reprezinta contributii suplimentare platite de angajati, 5,6 milioane de euro reprezinta contributii suplimentare platite de angajatori si 4,5 milioane de euro – impozit pe profitul suplimentar obtinut.
- intre 2014 si 2017, e-commerce-ul a salvat 400.000 de copaci (emisiile de dioxid de carbon au scazut gratie cumparatorilor care nu s-au mai dus cu masina la cumparaturi, alegand online-ul)
Leave a reply