Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

1.000.000 de email-uri/ora

Aproape toate magazinele online trimit newslettere dar foarte putine sunt trimise cum trebuie.

Pentru ca un email sa ajunga sa fie citit ai nevoie de mult mai mult decat un program de trimis newslettere si un continut decent. Ca sa ai o rata de deschidere mai mare de 30% trebuie sa fii artist.

Clientii (abonatii tai de NL) au cam 3 intervale de timp in care se uita pe email-uri, doar cei din IT&C sunt atat de legati de tehnologie incat sunt online tot timpul si isi consulta inbox-ul cel putin din ora in ora. Cele 3 intervale sunt dimineata (cand ajung la birou), in jurul pranzului (ora de masa & un pic de pauza) si seara cand ajung acasa (de obicei mailul privat).

Asadar este destul de important ca NL-ul tau sa AJUNGA in inbox in perioada de maxima atentie a audientei pentru ca acel bip de mesaj nou + „subject” din corpul email-ului (care de obicei apare in coltul din dreapta jos pt yahoo mail si pop3/imap thunderbird) sa-l determine sa-si „deschida” emailul.

Mai exista si cazul in care vrei sa testezi care este ora (sau intervalul orar) in care ai cea mai mare rata de deschidere sau de click.

Cum poti face toate cele de mai sus daca nu ai controlul timpului cand AJUNGE email-ul in inbox?! Pentru ca intre momentul cand trimiti tu campania (NL) si pana acel NL ajunge in inbox-ul (sau poate bulk-ul) abonatului poate trece intre cateva secunde si cateva zeci de ore…

Cei care au liste de abonati mai mari de 20-30.000 de membri stiu despre ce vorbesc. Dar nici ei nu stiu tot adevarul in intregime, mai ales daca folosesc ESP (email service provider), mai exact au serviciul de trimitere de mail-uri externalizat.

O sa-ti spun in continuare ceea ce niciun ESP nu-ti va spune decat pe jumatate si cu juma’ de gura.

Dar pana atunci sa luam o zi critica de comert online si anume „Black Friday” si ce se intampla „afara”. Marile magazine online gen Amazon, Zappos, Overstock, Newegg, Staples si altii, trimit 3 newslettere (doar in acea zi!) la baze de date de MILIOANE (ca sa nu spun zeci de milioane) de abonati, NLe care AJUNG intr-un interval de maxim 2 ore in casutele de mail ale abonatilor. In principiu primul anunta deschidere „Black Friday” si 4 produse date exemplu ca reducere, al doilea pe la pranz cu „uite cu ce am mai suplimetat, grabeste-te sa le prinzi, inca mai este Black Friday” si al treilea, seara, cu „am decis sa prelungim BF pana maine dimineta, acum e sansa ta”.

Cum poti face asta daca tu trimiti mailurile astazi si ele AJUNG maine la destinatari?!

Si acum 2 vorbe despre ESP. Am testat top 5 ESP (email service providers) din Romania prin intermediul clientilor lor (pt ca in cei 10 ani de experienta in online am aflat ca este bine sa testezi si nu sa te increzi prea mult in „mapa” de marketing) dar nu o sa-i numesc, exceptie facand unul singur pe care-l stimez si cred ca este pe locul 1: WhiteImage, prin eMag, deoarece eMag are in jur de 2 milioane de abonati. Totusi WhiteImage nu reusea (acum eMag nu mai trimite prin WhiteImage) sa trimita NL eMag in mai putin de cateva ore bune!

De ce?! Pentru ca trimiterea unui NL are 2 parti, prima este cea in care se „compune” NL, si aici nu vorbesc de editarea/creatia/creearea unui NL (desi tot in zona asta se face, chiar daca implica doar un copy&paste de cod html) ci de „producerea” a cate unui email pt fiecare abonat din baza de date si trimiterea acelui mail catre MTA (mail transfer agent, oricare ar fi el, linux sau windows, mail server). Ceea ce iti raporteaza tie un ESP este cand s-au terminat de compus si trimis catre MTA mailurile aferente campaniei (NL) tale. Lucru complet fals.

A doua parte in trimiterea unui NL de succes este trimiterea efectiva a mailurilor, de catre MTA catre abonatii tai. Aici este diferenta intre baieti si barbati si aici se pierde cel mai mult timp, si aici poate dura trimiterea efectiva a unui email intre cateva secunde si zeci de ore. Si aici este partea de raportare lipsa la majoritatea zdrobitoare a ESP, pt ca ei stiu asta dar nu prea le convine sa vorbeasca.

Si din cauza asta m-am simtit dator sa dezvolt un serviciu ESP care sa fie capabil sa trimita 1.000.000 de email-uri pe ora pentru ca stiu ca daca ai peste 30k abonati ai nevoie de asa ceva! Si cum sunt foarte prezent online nu am niciun dubiu ca ma poti contacta doar cautandu-ma pe google 🙂 . Si in plus iti garantez ca minim 90% din email-urile trimise vor ajunge in inbox (exceptand cele unde destinatarul te-a catalogat ca „spam”).

 

 

 

Leave a reply