Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Ziua nationala a comertului electronic: Romania, tara cu cea mai mare crestere din UE (30%)

Cu ocazia primei editii a Zilei Nationale a Comertului Electronic (15 octombrie), Asociatia Romana a Magazinelor Online/ARMO a organizat o conferinta tematica. Dezbaterile din cadrul Zilei Comertului Electronic (la care au participat principalii factori de decizie, reglementare si supervizare e-commerce din tara) pot fi urmarite pe site-ul evenimentului (www.ziuaecom.ro) sau pe pagina de Facebook ARMO.

In cadrul evenimentului, Luca Cassetti (Secretar General Ecommerce Europe) a notat ca, in cel mai dificil an pentru comertul modern, Romania va reusi sa isi mentina prima pozitie in topul tarilor cu cele mai importante cresteri ale comertului electronic din toata Uniunea Europeana. Europa de Est marcheaza, de altfel, cea mai importanta evolutie de pe continent (aproximativ 27%), in timp ce Romania va ajunge, conform estimarilor, o crestere de cel putin 30%, pana la final de an. „Comertul electronic a tinut economia deschisa si in miscare pe toata perioada pandemiei. Tot mai multe companii, dar si antreprenori, care se bazau exclusiv pe o prezenta fizica, au realizat avantajele sectorului online, astfel ca au migrat spre acest canal”, a explicat Florinel Chis (Director Executiv ARMO).

Printre provocarile discutate la eveniment (pe baza concluziilor unui sondaj al Centrului de Sociologie Urbana si Regionala, realizat in septembrie 2020, pe un esantion de 1.067 de respondenti, de peste 18 ani) se numara:

  • pandemia COVID-19 nu a dezvoltat doar e-commerce-ul, ci si digitalizarea (in special a institutiilor publice) – numarul semnaturilor digitale a crescut de la 500.000 la 720.000 doar in prima parte a anului
  • platile electronice au inregistrat o crestere fara precedent in Romania (de la 353 de milioane de plati, in trimestrul 2 din 2019, la 395 de milioane de plati, in aceeasi perioada a acestui an)
  • in privinta optiunii de portofel mobil, cresterea este de 145% YoY, in septembrie 2020
  • gradul de adoptie al platilor cu cardul a atins un prag unic pana in acest moment – aproape 60% la nivelul marilor orase (in pre-pandemie, era de maximum 30%); 38% dintre romani fac plati cu cardul la POS saptamanal, iar 16% il utilizeaza zilnic

  • perceptia romanilor fata de comertul electronic si platile online – doar 18% dintre romani nu au acces la Internet, 76% il folosesc (aproape) zilnic, dar 41% nu isi folosesc deloc cardul pentru a plati cumparaturile virtuale (pentru ca nu au incredere in platile online, prefera sa vada intai produsul cumparat si sa plateasca ulterior sau nu stiu sa faca plati online)

  • 46% dintre romani nu cumpara niciodata via e-commerce si doar 2 din 10 au facut cumparaturi online in ultimul an (pentru imbracaminte, cumparaturi zilnice, mancare gatita, electronice/electrocasnice), iar e-commerce-ul e abia pe locul 6 in topul activitatilor pentru care romanii isi folosesc dispozitivele electronice detinute (dupa socializare, fotografiat, informare, verificare e-mail si mesagerie)
  • avantajele comertului pe Internet sunt, spun romanii, livrarea acasa/in punctele alese de client (33%) si gama mai variata de produse (19%)
  • dezavantajele comertului pe Internet sunt, spun romanii, imposibilitatea de a vedea/testa produsul inainte (47%), inexistenta mecanismelor dedicate de protectie a consumatorului (15%) si costul mare al livrarii (7%)

Leave a reply