Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Waitrose negociaza cu Amazon, pentru a vinde alimente online

Waitrose s-ar putea alatura listei de supermarketuri britanice care isi vand produsele pe Amazon (care mai include nume ca Iceland, Morrisons si Co-op), informeaza telegraph.co.uk. Lantul de supermarketuri detinut de John Lewis vinde deja online (pe propriul website e-commerce) si a avut un parteneriat de fulfillment cu Ocado (pana in 2020, cand acesta din urma a batut palma cu Marks & Spencer). Waitrose si Amazon au refuzat sa comenteze informatia.

De la inceputul lui 2020, conform datelor Kantar, Waitrose a pierdut 0,5% din cota de piata (de la 5,1%, la 4,6%). Pentru a-si recapata locul pe piata, in contextul inflatiei si a cresterii preturilor si costului de trai, Waitrose si Amazon discuta un parteneriat tert similar cu cel pus la punct recent de compania de produse congelate Iceland: Amazon vinde pe platforma sa toate produsele marca Iceland si ofera livrare gratuita, in aceeasi zi, abonatilor Prime. Serviciul „Iceland on Amazon” este momentan testat in zona orasului Manchester, inainte de a fi lansat la nivelul intregii tari.

Amazon are intelegeri similare cu Morrisons si Co-op, ale caror produse alimentare – odata cumparate de pe marketplace – sunt livrate de gigantul online, direct din magazinele locale. Cand Co-op a testat initial ideea, in anumite magazine, in 2021, peste 15% dintre vanzarile din magazine au fost realizate prin intermediul Amazon.

James Bailey (Waitrose Executive Director) a transmis ca lantul de supermarketuri depune eforturi pentru a-si imbunatati magazinele fizice: „In ultimii 2-3 ani, din cauza pandemiei COVID-19 si a provocarilor legate de costul de trai (…), am fost nevoiti sa fim atenti in ce magazine investim”. Bailey a spus ca asta ar putea include mutarea magazinelor in cladiri mai moderne.

Numarul de achizitii de alimente online a scazut, fata de perioada pandemiei, dar anul acesta Waitrose a transmis ca vanzarile digitale proprii reprezinta in jur de 14% din total vanzari. Clientii lor fac in jur de 168.000 de comenzi online/saptamana (in medie) si din ce in ce mai multe dintre acestea sunt cu livrare rapida.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply