Vanzarile online ale Ikea au crescut cu 73% YoY, in ultimul an fiscal
Odata cu pandemia COVID-19, Ikea a investit masiv in dezvoltarea propriei prezente online. Rezultatul? In ultimul an fiscal (septembrie 2020 – august 2021), retailerul suedez de mobilier si accesorii pentru casa a avut peste 5 miliarde de vizitatori si cu 73% mai multe vanzari online, aflam de pe ecommercenews.eu.
Compania a facut recent publice cifrele legate de anul fiscal recent incheiat si a dezvaluit ca vanzarile totale, in perioada amintita, au fost de 41,9 miliarde €, cu 5,8% mai mult YoY (cand erau de 39,6 miliarde €). In anul fiscal anterior, vanzarile online ale companiei au crescut cu 45% YoY. In prezent, vanzarile pe Internet reprezinta 26% din totalul vanzarilor companiei, desi majoaritatea magazinelor fizice proprii s-au redeschis, dupa lockdown-ul pandemic de anul trecut.
Anul trecut, in decembrie, Ikea a anuntat ca nu va mai printa fizic celebrul catalog propriu, iar decizia a fost un pas important in transformarea in realitate a viziunii omnichannel a companiei. Ikea a deschis 45 de magazine fizice noi, in 2021 (inclusiv primele lor locatii din Mexic si Slovenia), lansand si versiunea online a site-ului in Filipine (unde magazinul offline se va deschide in noiembrie). Dar, in ciuda cresterii e-commerce substantiale, compania suedeza a avut si probleme, in ultimele 12 luni: anul trecut, pe vremea asta, americanii se plangeau ca Ikea nu face fata comenzilor online.
Leave a reply