Urmarirea comenzilor telefonice in GA

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Ce spuneti despre aceasta modalitate de urmarire in GA a comenzilor telefonice?

Scenariul este:

Suna omul care doreste sa plaseze comanda telefonic. Este preluat de agent care apasa linkul creat cu URL Builder, Ex: ecompedia.ro/?utm_source=Sursa%20Telefon&utm_medium=Telefon&utm_campaign=Comenzi%20telefonice .
Dupa ce este accesat magazinul online prin intermediul acestui link se va completa (de catre agent) formularul de comanda cu datele clientului furnizate prin telefon. Totul in timp real, adica completam formularul de comanda in timp ce ne sunt furnizate datele.

Vom avea niste date curate? Care ar fi eventualele problemele intampinate in aceasta modalitate de urmarire a comenzilor telefonice?

Deschis 0
Solutii software conexe Web analytics advanced Bradu 5 ani 6 raspuns 996 vizualizari 0

Răspunsuri ( 6 )

  1. Salut, in primul rand.

    Depinde ce vrei sa urmaresti.

    Eu inteleg ca tu vrei ca operatorii sa proceseze comenzile telefonice in frontend ceea ce presupune ca la un moment dat vei avea un conflict cu urmarirea comenzilor clasice si vei dubla fluxuri de lucru.

    Daca te documentezi, cu siguranta vei gasi zeci de solutii.

    Poti rula un A/B testing. Sau poti contacta unul dintre consultantii de pe Ecompedia.

    Multumesc, in cel de-al doilea rand.

  2. Salut Alex,

    Posibil sa nu fi fost destul de clar.

    Vreau sa am inregistrate in Google Analytics comenzile telefonice.

    Nu inteleg unde va aparea conflictul intre urmarirea comenzilor clasice si cele completate de catre agenti. Tocmai de asta linkul de pe care se va face comanda va fi construit cu URL builder cu itemii specifici pentru o comanda telefonica.

    Legat de dublarea fluxului de lucru, pot sa-ti spun ca nu ai dreptate, ne-ar fi mult mai usor cu acest mod de lucru deoarece o data plasata comanda din frontend-ul magazinului avem toate informatiile introduse in sistem si birocratia (Facturi, AWB-uri, etc) isi poate desfasura automatismul ei.

    Nu am inteles partea cu A/B testing, ce anume sa testez?

    Este coerent? Mersi.

  3. Problema este urmatoarea.

    Daca operatorii site-ului completeaza form-ul de comanda atunci se pierde trackingul de canal sursa ….telefonul nu este un canal ci un mod de a face comanda. Ce vreau eu sa stiu este de unde vine omul respectiv…facebook, adwords etc.

    Pe langa faptul ca pierd informatia sursei, voi pierde toti indicatorii analytics pe aceasta conversie …bounce etc…

    Ce e mai grav este ca conversiile acestea injectate artificial in analytics imi dau peste cap optimizorul de conversii din adword (pt cei care il folosesc).

    Pe langa asta, ramarketingul sau orice altceva ce vreau sa il fac la cel ce a facut conversia se va face la cel ce a completat comanda…adica operatorul site-ului. Acest lucru va provoca un ctr mic deci ulterior un cost mare la click.

    Eu cred ca atata timp cat google nu vine cu o solutie integrata de tracking de call in analitics nu e ok sa importam noi artificial conversiile.

    Mai degraba sa folosim un alt soft pt tracking de call si sa extragem datele din analytics pt a avea rapoarte agregate.

  4. A/B testing insemand sa faci o verificare precum cea a lui Andrei.

    http://www.elefant.ro/fashion/electroit/tv-audio-video/televizoare/televizor-led-full-hd-lg-iiiiilbvviii-viiii-cm-gri-90844-25.html in zona Lasa-ne nr. de telefon. Aici poti face o urmarire.

    Pentru ca nu exista un tool care sa iti ofere chestia asta, cred ca cel mai util ar fi sa faci corelari. Eu asa fac, evident, tinand cont de ce a spus Andrei mai sus.

    Eu as urmari comenzile telefonice precum in exemplul de la elefant. Pentru restul de comenzi telefonice, as aloca un id intern particular a.i. in raportarile pe care le am sa pot genera un algoritm propriu, bazat pe natura business-ului, cu care sa corelez raportarile GA. Ca vei fi sau nu aproape de adevar, cred ca tine de abilitatile fiecaruia.

    Daca crezi ca merita efortul si riscurile, poti adauga si un chestionar in conversatia telefonica.

  5. Salutare,

    Chiar daca raspund cu ceva intarziere la acest topic, sper sa fie util mesajul meu.

    De jumatate de an am dezvoltat solutia INVOX Call Traking care face fix acest lucru. Va raporteaza in Google Analytics sursa, canalul si chiar cuvintele cheie (din AdWords) din care primiti fiecare apel telefonic. Indiferent ca aveti campanii de marketing offline sau online, veti vedea de unde va suna clientii.

    Vanzari maxime va doresc!

  6. takamine123

    Bradu ,salut ma intereseaza si pe mine aceasta modalitate de a face comanda in numele clientului direct pe site pentru acei clienti care nu au ,nu stiu cum sa faca o comanda online si o fac telefonic ,as dori sa stiu mai multe detalii daca poti sa ma ajuti? Iti multumesc ,daca trebuie iti las adresa de email

Lasă un răspuns