Urmarire conversii Adwords in 2performant (ca afiliat)
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Exista o posibilitate de înregistrat conversiile google adwords pentru campanii făcute în 2performant?
2performant are un articol legat de tema asta https://ro.2performant.com/blog/afiliere-prin-adwords/
Insă nu găsesc nicăieri, sa scrie, cum sa înregistrezi conversiile. Având în vedere ca promovarea se face la un site la care nu avem acces in google analytics ne este greu sa urmărim conversiile.
Eu ma gândesc ca în linkul promovat sau in opțiuni url sa putem băga date din campanii, astfel încât sa putem urmări conversiile. Insa in 2performant, la linkul care a generat comisionul, nu regasesc atributele bagate de mine in adwords.
Răspunsuri ( 10 )
Conversiile le vezi in 2p sub forma de comisioane 🙂 trebuie doar sa gasesti solutia de a personaliza url ul pentru a iti face statistica apoi „intersectezi” cu datele din 2p. Este nevoie de ceva programare, nu stiu daca exista o solutie exacta.
In cazul de fata conversiile tale le vezi ca si vanzari din 2Performant si ca sa poti optimiza campaniile G-ADS ai putea importa conversiile tu in contul tau ca Google sa stie ce tip de oameni au convertit, iar in felul asta iti poti optimiza campania de G-ADS.
Sper ca te-am ajutat 🙂 Succes!
Da, asa e, exista posibilitatea sa încarc conversiile în adwords. Doar ca, informația conversiilor generate în 2performant nu este suficienta ca sa pot identifica ce cuvânt cheie a convertit.
Ca sa pot importa conversiile in adwords imi trebuie Google Click ID.
Acest click ID probabil trebuie sa-l adaug in link, ca platforma 2performant sal citeasca de pe site-ul advertiserului. Insa nu reusesc sa fac acest lucru.
Sasha 🙂 daca vrei o sa reusesti. Hai sa urmam niste pasi simpli:
1. Stabilesti cuvintele cheie si le adaugi in G-ADS pe grupuri a cate 1 singur cuvant cheie ( bine poti sa setezi si url separat ptr fiecare …dar mai safe e asa ).
2. Te duci in 2Performant si creezi link url unic ptr fiecare cuvant cheie setat in Google ADS. ( Vezi printscreen: http://prntscr.com/n2mhpx )
3. Dupa ce ai setat cuvintele cheie si ai salvat url-urile unice ( adica cu custom tagul dorit ), te duci in G-ADS si setezi acolo fiecare url la fiecare campanie ptr acel cuvant.
Sper ca m-am facut inteles de data aceasta 🙂
Scuza-ma am uitat si de punctul 4.
4. Poti vizualiza vanzarile pe anumite taguri ( cuvintele cheie setate de tine ) din contul tau de 2Performance de la Statistici 🙂
In adwords am setat
– url final care este: numesite.ro
– sablon de urmarire: https://event.2performant.com/events/click?ad_type=quicklink&aff_code=9999&unique=999&redirect_to=www.numesite.ro&ClickID={gclid}
In 2performant la comisioane primesc urmatorul link:
https://www.numesite.ro?utm_source=2parale&utm_medium=quicklink&utm_campaign=99999&utm_content=https://www.google.com/
Care nu seamana nici cu un link de sus :).
Orice asi baga in coada la primele 2 linkuri nu se regăsește în comisioanele 2performant.
Adwords are mai multe optiuni pentru personalizare link, dar 2performant nu preia aceste date sau nu le setez eu corect.
Mai reluam odata 🙂
1. Alegi cuvintele cheie ( de ex, luam 1 cuvant: muraturi)
2. Mergi la 2Performant in contul tau de afiliat, apoi la Tools -> Quick Links -> Selectezi pentru cine doresti sa creezi campanie si treci la Custom Tracking Tag cuvantul cheie ( in cazul nostru muraturi ) -> Printscreen: http://prntscr.com/n2sw85
O sa obtii un URL de genul: https://event.2performant.com/events/click?ad_type=quicklink&aff_code=ee512a058&unique=ef725e960&redirect_to=http%253A//camaramotului.ro/&st=muraturi
3. Apoi mergi in G-ADS, creezi 1 campanie cu mai multe grupuri de anunturi iar in fiecare grup adaugi 1 singur cuvant cheie.
4. Fiecare anunt va avea url-ul obtinut cu custom tagul cuvantul cheie.
5. Cand s-a generat o vanzare, te duci in contul tau de 2Performant -> Statistici -> Sales Amount si selectezi cuvantul cheie si vezi care a generat vanzare. ( Vezi printscreen: http://prntscr.com/n2t07r )
6. Creezi un CSV custom si treci acolo conversiile pe cuvintele generate in baza informatiilor din 2Performant.
Sper ca de data aceasta am fost mai detaliat si m-am facut inteles.
Da, a mers. Nu e chiar ce vroiam eu.
Eu ma așteptam sa adaug etichete meta, atribute, din adwords si 2performant sa le preia sau sa le afiseze in link-ul comisionului generat. Mar ajuta mai mult, pentru ca imi pot defini mai multe variabil.
Dar se pare ca 2performant nu stiu sa citeasca atributele definite din adwords.
Multumesc
Iti spun 100% ca asta este cea mai buna si singura solutie :), momentan. Crede-ma ca utm-urile nu te-ar fi ajutat deloc, poate doar prin cookie-gclid ceva dar nici acolo ptr asta ar insemna sa stocheze mai multe informatii cei de la 2Performant catre advertiserul lor si de aici se complica situatia 🙂 ( ca sa monitorizeze conversia ).
Ma bucur ca te-am ajutat! Succes!
Salut,
Intr-adevăr este nevoie să captezi acel clickID. Ca să nu îți prinzi urechile și să poți avea statistici interesante, dar și posibilitatea de a exporta un fișier cu conversiile și gclid-ul, îți recomand soluția folosită de afiliații profesioniști: un affiliate tracker.
Aici un articol pe această temă: https://charlesngo.com/affiliate-trackers/
Dacă ai nevoie de un script care să te ajute să imporți automat conversiile din 2Performant în tracker, îmi poți lăsa un mail la andrei.ionita@outlook.com