Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tudor Manea (CEO eMAG.ro): „De Black Friday, intr-o zi, vindem cat intr-o luna”


ECOMpedia.ro a participat recent la cea de-a 19-a editie a GPeC SUMMIT (8 octombrie, Teatrul National Bucuresti), unde unul dintre speakerii prezenti la eveniment a fost Tudor Manea (CEO eMAG Group). Acesta a dezvaluit cateva cifre relevante legate de Black Friday 2024 – care va avea loc pe 8 noiembrie (cand „intr-o zi, vindem cat intr-o luna”, a spus acesta), jucatorii asiatici care au invadat piata europeana si autohtona (Shein, Temu, AliExpress sau nou-aparutul Trendyol) si perceptia eMAG, ca jucator mare in e-commerce-ul autohton apropo de cresterea e-commerce-ului, in tara noastra.

Descopera mai jos cele mai relevante informatii din dialogul avut de Andrei Radu (CEO si Fondator GPeC) cu Tudor Manea:

  • intrebat cum i s-a parut ca a evoluat piata pana acum, in cele 9 luni din acest an, comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut, CEO-ul eMAG.ro a notat ca a existat o crestere de 7-8% YoY a consumului total, pe segmentele online si offline; e-commerce-ul si-a reluat tendinta lui naturala de a creste mult mai mult decat comertul traditional, offline (acesta estimeaza o crestere un pic mai mare de 10% YoY)
  • in momentul de fata, share-ul e-commerce-ului din total retail este in jurul valorii de 10%
  • top categorii de produse, in 2024, pe eMAG.ro – merg lucrurile in care platforma a investit foarte mult; Fashion-ul este categoria care creste cel mai mult pe marketplace (si playerii internationali care au intrat mai agresiv pe piata in 2024, activeaza tot in zona aceasta de moda si produse pentru casa), consumabile (produse de ingrijire personala, Beauty, produse pentru casa), media (jucarii, carti), electrocasnice si electronice
  • ce vor consumatorii de la magazinele online, apropo de livrare – platforma se axeaza in continuare pe o livrare rapida, servicii bune, o gama mare de produse, un pret corect in piata
  • pregatiri de Black Friday – cateva lucruri la care ne uitam atent fata de anul trecut este sa venim cu oferte bune pe zona de credit, sa comunicam acel badge cu „Cel mai mic pret din an”
  • pentru ca eMAG.ro are 10% penetrare pe piata e-commerce, Tudor Manea considera ca trebuie sa mai investeasca, sa ajunga la un share de 15-20% share si poate atunci compania va regandi evenimentul de Black Friday
  • din punct de vedere al vanzarilor, noiembrie si decembrie sunt egale, dar au un pattern destul de diferit (noiembrie nu e o luna normala, iar in decembrie avem foarte multe zile cu vanzari foarte mari, pe zona de cadouri)
  • de Black Friday, clientii eMAG.ro cumpara produse pe care nu si le permit in restul anului si creste ASP-ul (Average Sale Price = pretul mediu de vanzare), ajutat si de preturile mai mici, si de plata in rate sau de creditare
  • vanzarile nu scad inainte de Black Friday – eMAG.ro are lunar 4 milioane de vizitatori (utilizatori logati), de Black Friday cumpara 600.000-700.000 de clienti
  • cele mai slabe luni din an, pentru eMAG.ro – aprilie si august
  • intrebat de jucatorii asiatici, CEO-ul eMAG a spus ca exista selleri din China in fulfillment eMAG si ca Shein, Temu si restul platformelor fast-fashon chineze „sunt concurenti, pana la urma suntem in aceeasi piata si noi nu ne ferim de concurenta, chiar o apreciem. In cazul lor, problema apare in momentul in care o transforma intr-o concurenta usor neloiala. Si asta nu o spun eu, Tudor, competitorul lor. O spune presa locala, internationala si o spun tari din Vestul Europei – Germania, Franta, care fac petitii la Comisia Europeana”
  • cea mai mare temere profesionala a sa este e ca platforma sa nu fie outdated din punct de vedere tehnologic
  • vom vedea in viitorul apropiat o singura taxa de transport la o comanda cu produse de la selleri diferiti – da, eMAG.ro lucreaza la asta, dar nu e usor, pentru ca produsele sunt foarte variate

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] La fel cum am facut anul trecut si nu numai, strangem laolalta toate comunicatele de presa legate de campania de Black Friday 2024 a magazinelor e-commerce din Romania. Anul acesta, Black Friday are loc pe 8 noiembrie – a transmis CEO-ul Tudor Manea la GPeC Summit. […]

Leave a reply