Transformare digitala: 15% dintre vanzarile Colgate-Palmolive au loc online
In contemporaneitate, calatoria spre numeroase achizitii cu amanuntul incepe si se termina online, iar compania Colgate-Palmolive a luat aminte si se afla in plin proces de transformare si orientare spre digital. Brigitte King (Global Chief Digital Officer Colgate-Palmolive) a povestit – pentru retailbrew.com – ca, pana in 2025, compania isi va atinge scopurile mapate in strategia digitala inceputa in 2020, cand s-a reangajat ea acolo.
King are o cariera de peste 30 de ani in industria bunurilor de consum si mai lucrase la Colgate-Palmolive ca global trainee, la inceputul anilor ’90. Ulterior, a avut mai multe job-uri unde s-a ocupat de brand marketing traditional si apoi digital, revenind in companie si axandu-se pe transformarea ei digitala.
Produsele utilizate zilnic de catre consumatori (consumer packaged goods/CPGs) nu au fost printre primele care au profitat de datele analytics digitale, dar Colgate a recastigat perenul pierdut, spune aceasta. Compania Colgate a fost fondata in 1806, iar in 1928 s-a unit cu producatorii de sapun de la Palmolive-Peet. Pe langa pastele de dinti Colgate si gelurile de dus Palmolive, aceasta mai detine brandurile Softsoap, Speed Stick, Irish Spring, Elta MD, PCA Skin si nu numai.
King spune ca triumviratul magic al acestei strategii digitale a fost format din oameni, tehnologie si procese. Compania a inceput prin a-si trimite directorii si managerii la cursuri de training; astfel, datele au fost colectate mai efficient, s-au create strategii social media si s-a mizat pe personalizare. Angajatii au invatat „sa faca marketing dincolo de clasicele reclame TV”, explica aceasta. Drept dovada, acum Colgate-Palmolive investeste 65% din bugetul de publicitate in mediul online. Rezultatul? 15% dintre vanzari sunt acum unele e-commerce, iar King lucreaza la planul pentru 2030, care include colaborari cu influenceri, pentru a atrage consumatori noi.
Leave a reply