Amazon este pe primul loc, in top 10 retaileri care folosesc AI-ul (raport)
Amazon si Walmart conduc clasamentul primilor 10 retaileri care au integrat inteligenta artificiala (AI) in operatiunile proprii, anunta retailbrew.com, citand un top marca Lily AI („2024 Retail AI Index”). Acesta din urma a analizat primele 100 de companii care apeleaza la AI in contemporaneitate evaluand 4 dimensiuni: angajati/operationala, companie/financiara, tehnica si stiri/media.
Primele 10 locuri din lista arata astfel:
Cei 100 de retaileri analizati folosesc AI-ul pentru a oferi clientilor recomandari personalizate, pentru a le sugera tinute complete (pe baza comportamentului si istoricului de browsing de pe website) – ca ASOS, pentru a le oferi produse asortate cu o poseta/o bijuterie – ca Sephora, pentru a le sugera cadouri perfecte prin intermediul unui chatbot – ca Williams-Sonoma sau pentru a crea descrieri de produse si pentru a depista produsele deteriorate, in depozite, inainte de livrare – ca Amazon.
AI-ul este o nisa in care retailerii investesc pentru a ramane competitivi, iar adoptia acestei tehnologii vine la pachet cu beneficii financiare substantiale: conform unui sondaj marca NVIDIA, 69% dintre retaileri spun ca AI-ul i-a ajutat sa aiba venituri anuale mai mari, iar 72% au avut costuri operationale mai mici.
Comentariu ( 1 )
[…] „Influenta AI-ului asupra pietei muncii este enorma”, transmite Marlene ten Ham (Director General Thuiswinkel.org), ca raspuns la studiu. Deficientele sunt semnificative in special in domeniile securitatii cibernetice si tehnologiilor inovatoare. Angajatorii se asteapta ca, in urmatorii ani, oamenii care lucreaza pentru ei sa nu poata sa tina usor pasul cu ritmul de dezvoltare al inteligentei artificiale (AI), care e folosita din plin de multi retaileri. […]