Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Top categorii in retail & FMCG, in H1 2025: Pet Pood, Beauty, mancare gata preparata


Primele 6 luni din 2025 au adus o tendinta descrescatoare in evolutia vanzarilor FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) – alimentele, bauturile, produsele de igiena personala si pentru curatenia casei, in retailul autohton, reiese dintr-o analiza marca RetailZoom. Consumul a inregistrat o crestere de doar 1,2% fata de acceasi perioada a anului trecut, in timp ce cresterea vanzarilor in valoare a fost de 4,3%, mai mica decat rata anuala a inflatiei, pana in iunie 2025 (5,7%). Analiza a luat in calcul formatele LKA (supermarketuri) si IKA (convenience), cu exceptia Lidl.

Ce a descoperit analiza despre H1 2025:

  • supermarketurile continua sa conduca in clasamentul evolutiilor IKA, ca valoare si cantitate, fiind cel mai de succes format de proximitate; prin contrast, in 2024, toate formatele aveau o evolutie pozitiva, supermarketurile si convenience conducand cresterea in cantitate (6.6%, si 4.8% vs 2024)
  • Alimentele au fost principalul motor de crestere (+6,7% ca valoare), sustinut de cresteri stabile ale categoriilor Ingrijirepersonala (+5,5% YoY) si Intretinerea locuintei (+2,8% YoY)

  • Mancarea pentru animale de companie este categoria cu cea mai mare ascensiune a cantitatilor achizitionate de consumatori (+ 12% YoY), urmata de Produsele de infrumusetare (+9% YoY) si de Mancarea semipreparata (+8% YoY); pe de alta parte, Produsele pentru fumat au inregistrat o scadere accentuata a cantitatilor (-7% YoY)
  • top 15 cele mai vandute categorii alimentare (ca valoare) arata o tendinta moderata de crestere vs. anul trecut, cu o exceptie – bauturile racoritoare necarbonatate, care au inregistrat o scadere a numarului de bucati vandute; vinul a fost categoria cu cea mai mare crestere cantitativa (+11,6%), in timp ce berea, apa imbuteliata, uleiul pentru gatit/de masline si biscuitii se mentin la niveluri similiare anului trecut
  • top 15 cele mai vandute categorii nealimentare (ca valoare) include 3 categorii cu o crestere de doua cifre – machiaj, hartie igienica, prosoape de hartie, in timp ce 5 categorii (tigari, detergenti de vase, detergenti de rufe, scutece pentru copii si pasta de dinti) inregistreaza scaderi
  • vanzarile promotionale reprezinta aproximativ un sfert din totalul vanzarilor, ramanand la acelasi nivel (24,4%) ca in 2024 (24,7%); cu toate acestea, se inregistreaza o crestere semnificativa in contributia promotiilor dedicate produselor de ingrijire a casei (+4,4 pp) si produselor de ingrijire personala (+3,2 pp) – grupe de produse cu promotii constante, menite sa impinga vanzarile pe o traiectorie pozitiva
  • ponderea marcilor proprii continua sa se mentina pe un trend crescator, ca valoare si cantitate; cea mai mare contributie a marcilor proprii e inregistrata in supermarketuri (23%), urmate de formatele mari (16%) si de magazinele convenience (14%)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply