Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Tinerii parinti romani, lideri la smartphone-uri cumparate copiilor

European Consumer Payment report 2017

Intrum (lider in credit management, reprezentat in Romania de Top Factoring), a lansat recent a cincea editie a studiului „European Consumer Payment Report 2017”, din care reiese faptul ca romanii stau cel mai prost dintre europeni cand vine vorba despre a cumpara pentru copiii lor lucruri pe care nu si le pot permite, cedand presiunii sociale: in ultimul an, 39% dintre parintii din Romania au resimtit presiunea sociala cand trebuiau sa achizitioneze pentru copiii lor lucruri care depaseau bugetul familiei, 46% resimt o mare presiune atunci cand vine vorba despre cumpararea unui telefon mobil pentru cei mici si, in Romania, presiunea sociala legata de smartphone-uri cumparate copiilor este cu 13% mai mare decat media tarilor europene analizate.

Esantionul a fost de 24.401 respondenti din 24 de tari europene, printre care si Romania (cu 1.000 de respondenti, dintre care 52% femei si 48% barbati, cu varste intre 18 – 50 de ani, peste 75% dintre ei angajati, cu studii superioare).

Ce a mai descoperit studiul in privinta gestionarii resurselor financiare ale romanilor?

  • 7 din 10 parinti tineri (18 – 34 de ani) au resimtit presiune sociala cand trebuiau sa achizitioneze pentru copiii lor lucruri care depaseau bugetul familiei si 1 din 3 au facut imprumuturi/si-au maximizat cardurile de credit in acest scop
  • principalele produse cumparate copiilor de acesti parinti tineri sunt un telefon mobil (66%), haine de firma (53%) si incaltaminte (44%)
  • doar 3% dintre respondenti au rezistat presiunii sociale si au cumparat doar lucruri pe care si le-au putut permite pentru copiii lor, Romania avand astfel cel mai mic procent de respondenti din Europa
  • in restul Europei, parintii rezista mai bine presiunii sociale atunci cand este vorba despre cumparaturi pentru copii, media fiind un procent de 10%
  • pentru a face fata acestei depasiri de buget, 35% dintre parinti au facut imprumuturi/si-au maximizat cardurile de credit (21% dintre ei mai mult decat o data)
  • mai mult de jumatate dintre romani (54%) declara ca situatia lor financiara este/va deveni mai buna decat cea a parintilor lor, fata de media europeana de 37%
  • doar 16% dintre conationalii nostri nu cred ca isi vor depasi parintii in viitorul apropiat, la nivel de venituri
  • majoritatea celor intervievati (66%) spun ca publicitatea din social media promoveaza supraconsumul, pe cand in restul tarilor europene media e de 39%
  • 45% dintre romani au spus ca, fata de anul trecut, fac mult mai multe cumparaturi online
  • 65% spun ca si-ar fi dorit sa fi invatat la scoala mai multe despre gestinarea banilor personali
  • 81% spun ca incearca sa isi invete copiii despre gestinarea banilor proprii
  • 58% dintre respondenti platesc macar o data/zi in numerar, pe locurile urmatoare plasandu-se debitarea directa (35%) si cardul de debit (12%)

    info plati euro 2017

Raspunde la aceasta intrebare