Tinerii parinti romani, lideri la smartphone-uri cumparate copiilor
Intrum (lider in credit management, reprezentat in Romania de Top Factoring), a lansat recent a cincea editie a studiului „European Consumer Payment Report 2017”, din care reiese faptul ca romanii stau cel mai prost dintre europeni cand vine vorba despre a cumpara pentru copiii lor lucruri pe care nu si le pot permite, cedand presiunii sociale: in ultimul an, 39% dintre parintii din Romania au resimtit presiunea sociala cand trebuiau sa achizitioneze pentru copiii lor lucruri care depaseau bugetul familiei, 46% resimt o mare presiune atunci cand vine vorba despre cumpararea unui telefon mobil pentru cei mici si, in Romania, presiunea sociala legata de smartphone-uri cumparate copiilor este cu 13% mai mare decat media tarilor europene analizate.
Esantionul a fost de 24.401 respondenti din 24 de tari europene, printre care si Romania (cu 1.000 de respondenti, dintre care 52% femei si 48% barbati, cu varste intre 18 – 50 de ani, peste 75% dintre ei angajati, cu studii superioare).
Ce a mai descoperit studiul in privinta gestionarii resurselor financiare ale romanilor?
- 7 din 10 parinti tineri (18 – 34 de ani) au resimtit presiune sociala cand trebuiau sa achizitioneze pentru copiii lor lucruri care depaseau bugetul familiei si 1 din 3 au facut imprumuturi/si-au maximizat cardurile de credit in acest scop
- principalele produse cumparate copiilor de acesti parinti tineri sunt un telefon mobil (66%), haine de firma (53%) si incaltaminte (44%)
- doar 3% dintre respondenti au rezistat presiunii sociale si au cumparat doar lucruri pe care si le-au putut permite pentru copiii lor, Romania avand astfel cel mai mic procent de respondenti din Europa
- in restul Europei, parintii rezista mai bine presiunii sociale atunci cand este vorba despre cumparaturi pentru copii, media fiind un procent de 10%
- pentru a face fata acestei depasiri de buget, 35% dintre parinti au facut imprumuturi/si-au maximizat cardurile de credit (21% dintre ei mai mult decat o data)
- mai mult de jumatate dintre romani (54%) declara ca situatia lor financiara este/va deveni mai buna decat cea a parintilor lor, fata de media europeana de 37%
- doar 16% dintre conationalii nostri nu cred ca isi vor depasi parintii in viitorul apropiat, la nivel de venituri
- majoritatea celor intervievati (66%) spun ca publicitatea din social media promoveaza supraconsumul, pe cand in restul tarilor europene media e de 39%
- 45% dintre romani au spus ca, fata de anul trecut, fac mult mai multe cumparaturi online
- 65% spun ca si-ar fi dorit sa fi invatat la scoala mai multe despre gestinarea banilor personali
- 81% spun ca incearca sa isi invete copiii despre gestinarea banilor proprii
- 58% dintre respondenti platesc macar o data/zi in numerar, pe locurile urmatoare plasandu-se debitarea directa (35%) si cardul de debit (12%)
Leave a reply