SUA: traficul e-commerce generat de GenAI = +4.700% YoY, in iulie
Numarul de vizite generate pe site-urile e-commerce americane de inteligenta artificiala generativa (GenAI) a fost intr-o continua crestere, in ultimul an. Drept dovada, in iulie s-au inregistrat cu 4.700% mai mult trafic provenit de la browsere si servicii de chat bazate pe GenAI fata de anul precedent, informeaza forbes.com, citand date marca Adobe (extrase dintr-un sondaj pe 5.000 de consumatori si 1 trilion de vizite pe site-ul e-commerce americane).
Cele mai recente descoperiri ale Adobe evidentiaza o incredere puternica a consumatorilor in platformele GenAI, peste 90% dintre respondentii la sondajul Adobe exprimandu-si increderea in rezultatele si recomandarile pe care le primesc. Adobe a observat pentru prima data cresterea numarului de click-uri generate de AI pe site-urile e-commerce in timpul sezonului de sarbatori din 2024 (1 noiembrie – 31 decembrie), cand a remarcat o crestere de 1.300% YoY. Acest procent a continuat sa creasca in fiecare luna din 2025.
„Ultimul sezon de sarbatori a fost primul moment in care am vazut acest tip de trafic inflorind cu adevarat. De atunci, acesta a continuat sa creasca si sa se intensifice. Vedem ca peste 90% [dintre respondenti] au incredere in rezultatele pe care le primesc de la platformele GenAI”, transmite Vivek Pandya (Lead Analyst, Adobe Digital Insights).
Consumatorii utilizeaza din ce in ce mai mult platforme AI ca ChatGPT pentru a se documenta atunci cand fac shopping pe Internet, ceea ce duce la vizite mai lungi si la rate de bounce mai mici. Datele Adobe arata ca persoanele care ajung astfel intr-un magazin sunt cu 10% mai implicate si au vizite cu 32% mai lungi, avand o rata de bounce cu 27% mai mica.
Leave a reply