SUA: tot mai multi retaileri online investesc in magazine fizice, offline
Vanzarile cu amanuntul vor fi din ce in ce mai putin bifurcate, iar comerciantii care vor avea succes vor fi cei care vor intelege cum sa imbine comertul onilne cu cel offline. Un exemplu recent? In Statele Unite, Wayfair.com si alti retaileri e-commerce au inceput sa isi deschida magazine traditionale, fizice, in speranta ca vor atrage venituri suplimentare, citim pe wsj.com.
In SUA, vanzarile pe Internet au inregistrat un usor declin, comparativ cu inceputul pandemiei COVID-19: consumatorii revin in mall-uri (in martie 2022, traficul a crescut cu 16,6% YoY, conform Placer.ai), in timp ce – in Q4 2021 – doar 12,9% dintre achizitiile din retail s-au facut online (fata de 15,7%, in Q2 2020), conform US Census Bureau. In plus, e din ce in ce mai greu sa atragi clienti online noi, pe fondul costurilor de publicitate in permanenta crestere si a scaderii constante a vizitelor organice. In Q4 2021, vizitele organice din Google pe site-urile de retail si produse de consum au scazut cu 14% YoY, in timp ce cele pe site-uri de calatorii au crescut cu 41%, conform agentiei de marketing Merkle.
Dupa ce i s-a redus numarul de clienti activi in 2021, compania americana Wayfair (care a fost fondata in 2022 si care vinde online mobilier) va deschide anul acesta 3 locatii fizice in Massachusetts. Aceeasi miscare o va face si Chewy.com, care vinde online produse pentru animale de companie si care a pierdut in jur de 80 miliarde $ in valoarea de piata combinata, din acelasi motive. In anul fiscal 2019, Chewy a cheltuit in jur de 148 $ pe reclame pentru fiecare client nou obtinut; in 2021, costul a ajuns la 424 $/client, iar in 2022 se estimeaza ca va fi de 505 $ (conform datelor Visible Alpha)! Comparand aceste cifre cu cele ale concurentului Petco (retailer care se bazeaza in principal pe vanzarile in magazine fizice), diferenta este clara: acesta a cheltuit 170 $ pentru fiecare client nou in 2019 dar doar 64 $ in 2020 si 60 $ anul trecut. Motivul? Magazinele traditionale ii permit sa livreze comenzile digitale in aceeasi zi mai ieftin si mai rapid decat daca facea e-commerce pur. In plus, in curand va atrage si mai mult trafic offline, oferind posesorilor de animale de companie servicii de tuns si veterinare – ceva ce nu poate fi oferit pe Internet.
Leave a reply