SUA: Comisia Federala de Comert, cu lupa pe Google
Pentru a dovedi ca reclamele proprii sunt eficiente si ca lumea cumpara offline produse despre care au aflat pe motorul de cautare Google, compania monitorizeaza cumparaturile in magazinele fizice, scrie theregister.co.uk. Asta a atras nemultumirea grupului EPIC (Electronic Privacy Information Center), care a depus o plangere in acest sens la Comisia Federala de Comert din SUA (Federal Trade Commission).
EPIC cere FTC sa cerceteze informatiile legate de miliarde de carduri de credit si debit stranse de Google (care le leaga apoi de activitatea utilizatorilor de Internet), sa interzica folosirea informatiilor legate de magazinele offline si sa determine daca datele sunt folosite protejand utilizatorii.
Gigantul online refuza sa detalieze cum functioneaza sistemul si ce companii analizeaza dovezile de plata cu cardul (care reprezinta 70% din toate tranzactiile efectuate astfel in SUA), detine o cantitate masiva de informatii despre utilizatorii sai (istoricul de cautare si browsing online, locatii geografice, info din YouTube, Gmail si magazinul Google Play), ceea ce atrage dupa sine preocupari legate de siguranta datelor personale.
Nu e prima data cand Google da piept cu FTC-ul: in 2012, a platit pay 22,5 milioane $, pentru a scapa de acuzatiile ca a evitat protectiile de securitate ale Apple Safari, iar inainte a facut la fel dupa ce a fost acuzat ca a incalcat promisiunile legate de protectia datelor personale pe serviciul Google Buzz (intre timp disparut).
Nu doar Google e in vizorul FTC-ului: Amazon e cercetat si el, pentru ca organizatia non-profit Consumer Watchdog a depus o plangere, acuzand gigantul online ca si-a indus in eroare clientii cu preturi mincinoase.
Leave a reply