Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Starea e-commerce-ului in Rusia, in 2016 (raport)

rusia 2016

Ecommercefoundation.org a analizat situatia e-commerce-ului din Rusia si ne-o prezinta in „Ecommerce Report Russia 2017”. Documentul noteaza ca, in 2016, piata comertului online rusesc s-a dezvoltat cu 10 – 15% si indica o orientare spre utilizarea dispozitivelor mobile, o migrare dinspre plata la livrare spre cea cu cardul si din ce in ce mai multe persoane interesate de serviciul click & collect pentru livrarea acasa a comenzilor pe Internet, in locul curierilor.

Cifre relevante din raport:

  • aproximativ 50% dintre rusii conectati la Internet au cumparat ceva online in 2016 (adica 50 de milioane de persoane, cu 10 milioane mai mult fata de 2015), cheltuind (in medie) 585 €, mai mult decat in 2015
  • majoritatea rusilor sunt cumparatori online ocazionali, doar 21% dintre persoanele care intra zilnic pe Internet spunand ca si cumpara frecvent ceva
  • in total, s-au vandut online bunuri si servicii in valoare de 24,6 trilioane €, cu 20% mai mult decat in 2015
  • PIB-ul rusesc a fost de de 1,16 trilioane € in 2016 (mai mic cu 7,2% decat cel din anul anterior), iar „felia” reprezentata de e-commerce din PIB a fost de 1,1%
  • Aliexpress.ru este cel mai vizitat site e-commerce din Rusia
  • cel mai de succes site (cele mai multe comenzi – 29.000!) este Wildberries.ru
  • 33% dintre cumparaturile online au fost facute peste hotare, numarul cumparaturilor transfrontaliere crescand cu 73%, in 2016, si atingand 233 milioane de pachete, iar 52% dintre comenzi au fost din China
  • 32% dintre cumparaturile transfrontaliere au fost electronice si electrocasnice
  • 64% dintre e-shopperii au facut cel putin o cumparatura neplanuita, cel mai important factor declansator fiind reducerile
  • cel mai des, rusii cumpara online haine si incaltaminte
  • in ultimul trimestru al anului, 22% din retail-ul online s-a facut pe dispozitive mobile
  • acum, 42% din populatie are un smartphone, iar in 2017 peste 80 de milioane de rusi va folosi unul
  • 34% au folosit un comparator de preturi pe telefonul mobil, in 2016
  • Facebook si Vkontakte sunt cele mai populare retele sociale (ambele 62%)
  • Chrome e e cel mai utilzat browser desktop si mobile
  • 60% dintre cumparaturile online se platesc la livrarea coletului (dar procentul e in scadere, in favoarea platii cu cardul, preponderent Visa), aproape 100% dintre cele transfrontaliere sunt platite in avans
  • 72% dintre rusi au ridicat din magazin comenzile facute pe Internet

Pentru o imagine generala asupra e-commerce-ului din alta tari europene, cititi si analiza asupra rapoartelor despre Belgia, Marea Britanie, Irlanda, Franta si Germania.

Raspunde la aceasta intrebare