Starea e-commerce-ului in Rusia, in 2016 (raport)
Ecommercefoundation.org a analizat situatia e-commerce-ului din Rusia si ne-o prezinta in „Ecommerce Report Russia 2017”. Documentul noteaza ca, in 2016, piata comertului online rusesc s-a dezvoltat cu 10-15% si indica o orientare spre utilizarea dispozitivelor mobile, o migrare dinspre plata la livrare spre cea cu cardul si din ce in ce mai multe persoane interesate de serviciul click & collect pentru livrarea acasa a comenzilor pe Internet, in locul curierilor.
Cifre relevante din raport:
- aproximativ 50% dintre rusii conectati la Internet au cumparat ceva online in 2016 (adica 50 de milioane de persoane, cu 10 milioane mai mult fata de 2015), cheltuind (in medie) 585 €, mai mult decat in 2015
- majoritatea rusilor sunt cumparatori online ocazionali, doar 21% dintre persoanele care intra zilnic pe Internet spunand ca si cumpara frecvent ceva
- in total, s-au vandut online bunuri si servicii in valoare de 24,6 trilioane €, cu 20% mai mult decat in 2015
- PIB-ul rusesc a fost de de 1,16 trilioane € in 2016 (mai mic cu 7,2% decat cel din anul anterior), iar „felia” reprezentata de e-commerce din PIB a fost de 1,1%
- Aliexpress.ru este cel mai vizitat site e-commerce din Rusia
- cel mai de succes site (cele mai multe comenzi – 29.000!) este Wildberries.ru
- 33% dintre cumparaturile online au fost facute peste hotare, numarul cumparaturilor transfrontaliere crescand cu 73%, in 2016, si atingand 233 milioane de pachete, iar 52% dintre comenzi au fost din China
- 32% dintre cumparaturile transfrontaliere au fost electronice si electrocasnice
- 64% dintre e-shopperii au facut cel putin o cumparatura neplanuita, cel mai important factor declansator fiind reducerile
- cel mai des, rusii cumpara online haine si incaltaminte
- in ultimul trimestru al anului, 22% din retail-ul online s-a facut pe dispozitive mobile
- acum, 42% din populatie are un smartphone, iar in 2017 peste 80 de milioane de rusi va folosi unul
- 34% au folosit un comparator de preturi pe telefonul mobil, in 2016
- Facebook si Vkontakte sunt cele mai populare retele sociale (ambele 62%)
- Chrome e e cel mai utilzat browser desktop si mobile
- 60% dintre cumparaturile online se platesc la livrarea coletului (dar procentul e in scadere, in favoarea platii cu cardul, preponderent Visa), aproape 100% dintre cele transfrontaliere sunt platite in avans
- 72% dintre rusi au ridicat din magazin comenzile facute pe Internet
Pentru o imagine generala asupra e-commerce-ului din alta tari europene, cititi si analiza asupra rapoartelor despre Belgia, Marea Britanie, Irlanda, Franta si Germania.
Leave a reply