google

Google a transmis ca a inceput sa foloseasca inregistrarile tranzactiilor cu cardul de credit si debit, in SUA, pentru a dovedi ca reclamele sale online determina utilizatorii sa cumpere respectivele produse, online sau offline, scrie washingtonpost.com. Google a pus astfel mansa pe „Sfantul Graal” al reclamelor online – poate acum determina exact cate vanzari a generat o campanie online.

Anuntul facut de gigantul online are si un revers: cantitatea masiva de informatii detinute de Google despre utilizatorii sai (istoricul de cautare si browsing online, locatii geografice, info din YouTube, Gmail si magazinul Google Play) atrage dupa sine preocupari legate de siguranta datelor personale. Putini oameni isi dau seama cum le sunt analizate cumparaturile si s-ar putea simti deranjati, in ciuda asigurarilor date de Google. „Am dezvoltat acest concept acum cativa ani, dar a durat pana am gasit solutia pentru a proteja cerintele legate de securitate ale utilizatorilor nostri. Pentru asta, am dezvoltat o tehnologie noua de criptare, care pastreaza datele utilizatorilor private, sigure si anonime”, a transmis Google.

Compania a refuzat sa detalieze cum functioneaza noul sistem (care va fi patentat in curand) si ce companii analizeaza dovezile de plata cu cardul (care reprezinta 70% din toate tranzactiile efectuate astfel in SUA), furnizand apoi datele catre ea. Dar a folosit formule matematice descrise intr-o cercetare efectuata, in 2011, de 3 oameni de stiinta de la MIT si sponsorizata de Google si Citigroup.

Google poate acum intelege exact ce a cumparat fiecare american analizat, chair daca acesta si-a deactivat location tracking-ul pe smartphone. Numele, locatia, suma cheltuita si ora sunt convertite in siruri de numere, Google si retailerii nestiind identitatea cumparatorului.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)