SUA: 77% dintre bacanii nu ofera servicii click&collect (raport)
Serviciul click&collect este popular in Franta si Marea Britanie, dar in SUA – conform celui de-al 84-lea raport anual al industriei alimentare marca PG, citat de progressivegrocer.com – 77% dintre bacanii nu ofera servicii de tip click&collect. Cu toate acestea, numarul de bacanii care il ofera a crescut in ultimul an, de la 15% in 2015, la 23% in 2016. Studiul a analizat 125 de companii din domeniu. Si a mai descoperit ca:
- numarul de bacanii care ofera programe omnichannel complete a crescut de la 9% la 12% in ultimul an, dar majoritatea celor intervievati (71%) sunt abia la inceput in domeniu (au o strategie in curs de executare)
- s-a dezvoltat mult livrarea prin companii terte (ca Instacart si Shipt), numarul de respondenti fcare apeleaza la acestea pentru livrare la domiciliu ajungand de la 8% in 2015, la 17% anul trecut
- bacaniile investesc in e-commerc, dar doar 30% dintre respondenti au aplicatii mobile (cu 2% mai mult decat in 2015), investitiile axandu-se pe comenzile facute pe site-uri responsive, nu in aplicatii (cifrele Aptaris si Dunnhumby arata ca 86% dintre companii au un site optimizat pentru mobile si doar 59% lucreaza la o aplicatie)
- repondentii spun ca cea mai utila metoda de a relationa cu clientii este social media
Conform unui raport din martie 2016 (al Grocery Manufacturers Association si The Boston Consulting Group), cei mai importanti clienti ai serviciului click&collect sunt familiile tinere si cuplurile instarite; cand cumpara online, acestia cheltuie mai mult pe toate canalele (cu 30 – 50%) decat daca mergeau direct la magazin.
Serviciul click&collect este mai ieftin si mai simplu de implementat decat livrarea la domiciliu; in plus, o persoana care vine la magazin, pentru a ridica o comanda, poate ajunge sa mai cumpere si altceva. Dar serviciul are concurenta serioasa din partea serviciilor de livrare a cumparaturilor aliementare facute online, e-grocery-ul fiind un domeniu in crestere – Food Marketing Institute si Nielsen spune ca, pana in 2025, online se vor cheltui pana la 100 miliarde $, iar numarul de oameni care isi vor face cumparaturile alimentare online se va dubla (72% dintre persoane vor cumpara 25% dintre alimente online).
Leave a reply