Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: 600.000 $, prima amenda din istorie motivata de recenziille Amazon inselatoare

Comisia Federala pentru Comert din SUA (FTC) a aprobat prima amenda din istorie motivata de „deturnarea recenziilor” de pe Amazon, anunta techcrunch.com. The Bountiful Company, care produce suplimentele Nature’s Bounty, este acum obligata sa plateasca 600.000 $ pentru tacticile inselatoare pe care le-a practicat pe marketplace-ul Amazon.

„Deturnarea recenziilor” se refera la o practica de marketing care consta in a fura review-urile lasate de un consumator apropo de alt produs, pentru a creste vanzarile propriilor produse. The Bountiful Company vinde pe Amazon suplimente alimentare (vitamine, minerale, etc.) si FTC-ul spune ca retailerul a pacalit consumatorii cu felul in care a compilat review-urile anumitor produe. Amazon permite vanzatorilor online sa ceara crearea unei relatii de „variatie” intre diferite produse si coduri SKU. Ce inseamna asta? Ca se creeaza o singura pagina, care contine produse similare (care difera ca marime, culoare, cantitate sau arma, de exemplu) si review-urile lasate de clienti pentru unul dintre produse pot fi folosite de toate produsele din acea variatie.

In cazul suplimentelor, asta inseamna ca pe aceeasi pagina poti gasi cutii de Vitamina C cu 50, 100 sau 200 de pastile. Dar The Bountiful Company a exploatat aceasta optiune Amazon, pentru a amesteca produsele proprii noi cu unele mai vechi, care contineau ingrediente diferite si fata de cele vechi, si intre ele. Asta inseamna ca aproximativ 1.000 de rating-uri si media de 4,5 stele ale noilor produse se datorau acestei relatii de variatie. Consumatorii nu erau mari fani ai produselor noi, dar modificarea aceasta a dus imediat la cresterea vanzarilor.

Tot FTC a atras recent atentia ca in jur de 670  de companii risca si ele amenzi, pentru ca induc in eroare consumatorii cu afirmatiile pe care le fac, apropo de produsele vandute. Printre companiile vizate se numara producatorul de farmaceutice AstraZeneca PLC si retailerii CVS Health Corp., General Mills Inc., BrainJuice LLC si Goop Inc. (conglomeratul actritei Gwyneth Paltrow).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply