Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Investitorii mizeaza pe depozitele europene, in contextul COVID-19

Pandemia COVID-19 a determinat dezvoltarea comertului online si – odata cu asta – cresterea numarului de depozite din Europa, anunta cnbc.com. Un raport marca Savills (din luna decembrie) noteaza ca Centrul pentru Cercetarea Retailului estima ca adoptia e-commerce-ului a fost accelerata cu 12 luni, in Europa, odata cu noul coronavirus.

Asta inseamna vanzari mai mari, dar vine la pachet si cu dezavantaje. Companiile care pana acum foloseau lanturi de distributie in toata lumea s-au trezit pe cap cu o criza globala a transportului: au dificultati in a gasi containere pentru produsele cumparate din China, iar preturile acestora au crescut si cu 300% (in ianuarie 2021, comparativ cu martie 2020), in cazul transportului pana in SUA si Europa. Avand in vedere nevoia comerciantilor online de a-si depozita marfurile cat mai aproape de cumparatorii finali (pentru a le livra comenzile in doar cateva zile), cresc investitiile in spatii de depozitate europene.

Noua strategie a investirii in depozite europene a dus la cresterea cererii si la scaderea pana la un procent record (5%) a numarului de astfel de spatii goale, pe batranul continent, mai noteaza cei de la Savills. Marea Britanie are cele mai putine depozite goale, iar Amazon e principalul client care le foloseste. In total, investitile logistice europene au fost de 38,64 miliarde €, in 2020, cea mai maresuma din 2013 incoace. Iar anul acesta pe piata vor intra si jucatorii e-commerce chinezi , in frunte cu Alibaba, care isi extinde afacerile transfrontaliere: in ultimele 3 luni din 2020, veniturile Cainiao (ramura logistica a companiei) au crescut cu 51% YoY gratie e-commerce-ului transfrontalier, ajungan la 1,74 miliarde $.

Leave a reply