SUA: in 2018, se vor inchide 12.000 de magazine fizice
Anul trecut, scriam ca – din primavara lui 2017 – in SUA vor incepe sa se inchida peste 3.500 de magazine fizice din mall-uri, unii retaileri renuntand la modelul traditional si mutandu-se exclusiv online. In total, in 2017, in America s-au inchis in jur de 9.000 de magazine offline (mai multe decat dupa criza economica din 2008) si 50 de brand-uri si-au declarat falimentul, conform flipboard.com: printre ele, unele ale retailerilor cu greutate Macy’s, Sears si JCPenney.
Iar apocalipsa retail-ului offline se va accelera in 2018: compania imobiliara Cushman & Wakefield estimeaza ca SUA se va confrunta cu peste 12.000 de inchideri ale magazinelor traditionale (cu 33% mai mult YoY), de la inceputul anului incolo, iar expertii estimeaza ca in urmatoarele 12 luni alte 25 de brand-uri importante (ca Sears, The Bon-Ton Stores, Bebe Stores, Destination Maternity Corp. si Stein Mart) isi vor declara falimentul.
Printre lanturile importante care au anuntat deja ca vor inchide peste 3.600 magazine in 2018 se afla Walgreens, Gap si Gymboree. „Proprietarii de cladiri au intrat in panica. Ultimul an a fost apocaliptic din punct de vedere al retail-ului, iar problemele majore nu s-au schimbat. Vor fi in continuare un numar mare de intrari in faliment si multe magazine se vor inchide”, explica Larry Perkins (CEO si fondator al companiei SierraConstellation Partners). Consecinta va fi destabilizarea mall-urilor care nu au prea multi clienti: compania imobiliara CoStar estimeaza ca aproape 25% dintre mall-uri americane (adica in jur de 310 din totalul de 1.300) risca sa piarda un chirias important (ca Macy’s ori JCPenney). Asta inseamna scaderea traficului clientelar si ca ceilalti chiriasi pot cere renegocierea contractelor – deci pierderi pentru mall-ul in cauza.
Printre brand-urile carora le merge bine in SUA (si care vor deschide sute de locatii fizice noi in 2018) se numara Dollar General, Dollar Tree, Lidl, Aldi, Ross Stores si TJ Maxx.
Leave a reply