SUA: in 2020, vanzarile online au crescut 49% YoY, de Sarbatori (raport)
Mastercard.com a publicat la finalul lui decembrie 2020 un raport („Mastercard SpendingPulseTM”) privind cumparaturile online de Sarbatori, in Statele Unite, din care reiese ca vanzarile cu amanuntul (fara cele din domeniul Auto si Combustibil) au crescut cu 3% fata de aceeasi perioada din 2019, iar vanzarile online – cu 49% YoY. Raportul masoara cheltuielile facute in retail (cash sau via card), in perioada 1 noiembrie – 24 decembrie 2020.
„Consumatorii americani au intors pe dos acest sezon de Sarbatori, redefinind ideea de a fi «acasa de Sarbatori», intr-o modalitate unica, potrivita anului 2020. Au facut shopping de acasa, pentru casa, ducand la o crestere e-commerce record. Si au facut cumparaturile mai repede ca oricand”, a transmis Steve Sadove (Senior Advisor Mastercard), facand referire la faptul ca retailerii au oferit reduceri si promotii speciale mai repede decat in anii anteriori, din cauza pandemiei COVID-19.
Alte cifre interesante din analiza MasterCard:
- e-commerce-ul a reprezentat 19,7% din totalul vazarilor din retail (fata de 13,4%, in 2019)
- consumatorii continua sa cheltuie mai mult timp si bani pe propria locuinta – Mobilierul si Decoratiunile pentru casa au fost sectorul cu cea mai mare crestere comparativ cu anul anterior (16,2% YoY si 31% doar online); produsele pentru renovarea casei au crescut cu 14,1% si 79,7% doar pe online
- Imbracamintea a scazut cu 19,1%
- Electronicele si electrocasnicele au crescut cu 6%
- magazinele fizice au avut vanzari totale mai mici cu 10,2% si vanzari online mai mari cu 3,3%, subliniind inca o data importanta unei oferte omnichannel
- de Black Friday, vanzarile totale din retail au scazut cu 16,1%, dar ziua de 27 noiembrie a ramas totusi ziua nr. 1 in top, apropo de cei mai multi bani cheltuiti pe cumparaturi cu amanuntul
Leave a reply