Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Studiu PwC privind impactul COVID-19 asupra afacerilor

PwC Romania a realizat, la finalul lunii martie, studiul „HR Barometru”, pentru a descoperi impactul pandemiei COVID-19 asupra afacerior. Dintre companiile chestionate, 37% si-au intrerupt total/partial activitatea, 27% vor apela in mod cert la somajul tehnic si 20% si-au restrans activitatea, anunta compania, intr-un comunicat de presa. Cercetarea a fost derulata in perioada 23-26 martie 2020, pe baza informatiilor furnizate de 91 de companii din sectoarele: Bunuri de larg consum, Auto (productie si distributie), Transporturi, Farmaceutic, IT&C, Servicii financiare, Energie (productie, utilitati, distributie), Distribuitori (retail & logistica), Servicii externalizate, Altele.

„Marea majoritate a companiilor doresc sa isi pastreze angajatii si sa reduca efectele negative asupra acestora. Din pacate, solutiile sunt limitate si dificil de anticipat intr-un climat imprevizibil care duce la scaderea neasteptata a veniturilor intr-un termen foarte scurt. Efectul crizei este unul de domino, afectand tot mai mult industrii. Guvernul a luat un prim set de decizii, dar trebuie sa continue monitorizarea foarte atenta a problemelor, ca sa reactioneze la timp cu alte masuri de sprijin si, astfel, sa salveze cat mai multe companii si angajatii acestora”, transmite Daniel Anghel (foto, Partener & Leader Servicii fiscale si juridice PwC Romania).

Studiul a inclus o serie de intrebari referitoare la intreruperea totala sau partiala a activitatii, restrangerea acesteia, reducerea cifrei de afaceri si capacitatea de a plati salariile. Conform raspunsurilor:

  • 19% dintre companii au intrerupt total activitatea
  • 18% au intrerupt partial activitatea
  • 19% nu au intrerupt activitatea, estimeaza o scadere a cifrei de afaceri cu 25% si au capacitatea de a plati salariile
  • 10% nu au intrerupt activitatea, anticipeaza reducerea cifrei de afaceri cu 25% si nu au capacitatea de a plati salariile
  • 20% si-au restrans activitatea, iar afacerile se vor reduce cu mai mult de 25%
  • 14% nu preconizeaza o scadere a cifrei de afaceri
  • aproape 30% dintre cei chestionati anticipeaza ca vor avea capacitatea sa plateasca salariile in urmatoarele 3 luni, in timp ce 42% nu au inca estimari in acest sens
  • 19% au implementat munca la domiciliu obligatorie pentru toti angajatii

„Munca de acasa a devenit posibila pentru foarte multe companii, datorita faptului ca dispun de tehnologie si au angajati bine pregatiti, care detin competente digitale. In acelasi timp, infrastructura digitala a Romaniei – care se plaseaza printre cele mai performante din Europa – contribuie la desfasurarea activitatii fara sincope. La fel de importanta este cultura organizationala in noile conditii de lucru si putem trage concluzia ca organizatiile care au investit in pregatirea digitala au un avantaj in prezent, care va  deveni si mai valoros pe termen lung”, explica Ionut Sas (foto, Partener, Leader People & Organisation PwC Romania).

Companiile carora specificul activitatii nu le permite munca de la domiciliu si ale caror afaceri sunt afectate negativ iau in calcul aplicarea prevederilor privind somajul tehnic, astfel:

  • 27% spun ca le vor aplica cu siguranta
  • 18% inca nu stiu daca le vor aplica pentru ca sunt neclare
  • 18% inca nu stiu daca le vor aplica pentru ca nu le-au analizat
  • 5% arata ca mai degraba nu le vor aplica, pentru ca actualele prevederi nu corespund specificului activitatii lor

„Angajatorii cauta diferite metode de reducere a costurilor pentru a se mentine pe piata. Totusi, in acest moment doar 11% iau in calcul concedierile si majoritatea cauta alte variante pentru a-si pastra angajatii, cum ar fi incurajarea concediului de odihna sau a concediului fara plata partial, oprirea sau reducerea programelor de training, sistarea angajarilor, eliminarea sau reducerea beneficiilor neobligatorii ori reducerea programului de lucru”, a spus Oana Munteanu (foto, Senior Manager People & Organisation PwC Romania).

Leave a reply