Starea e-commerce-ului in Suedia, in 2018 (raport)
Cifra de afaceri e-commerce suedeza a scazut usor in 2018 (cu -0,59% YoY), pana la 14,95 miliarde €, dar se estimeaza ca in 2019 va creste cu 12,8%, pana la 16,86 miliarde €, conform „Ecommerce Report: Sweden 2019”, publicat recent de ecommercewiki.org. Alte informatii relevante din raport:
- 93% din populatia de 9,98 milioane de persoane utilizeaza Internetul, iar procentul va creste la 24% anul acesta
- „felia” reprezentata de comertul online B2C a fost de 3,24% (urmand sa creasca la 3,55% anul acesta)
- 84% din populatie a facut cumparaturi online, cheltuind 1.917 € anual (la fel ca in 2017)
- YouTube este cea mai folosita retea sociala (86%), urmata de Facebook (82%)
- suedezii cumpara cel mai des online imbracaminte si incaltaminte (39%), produse de sanatate si infrumusetare (32%), carti si media (27%)
- imbracamintea si incaltamintea sunt cel mai des cumparate produse si transfrontalier de catre suedezi (38%), tarile spre care se orienteaza acestia fiind Germania (28%), Marea Britanie (26%), China (23%) si SUA (14%)
- metoda preferata de livrare – ridicarea dintr-un punct de pick-up (39%), urmata de livrarea acasa (11%)
- cele mai importante elemente de care tin cont suedezii atunci cand plaseaza o comanda online sunt descrierile clare de produs (96%), usurinta de navigare a site-ului (93%) si functia de cautare optimizata a site-ului (91%)
- metoda de plata preferata – cardul de debit/credit (53%) si transferul bancar (22%); doar 1% dintre suedezi platesc cash, la livrare
- retailerul online nr. 1 in Suedia este Apotea.se, urmat de CDon.com, Zalando, AdLibris si H&M
Leave a reply