Starea e-commerce-ului in Rusia, in 2018 (raport)
Cifra de afaceri e-commerce ruseasca a fost de 16,3 miliarde € in 2018, in crestere cu 1,34% fata de anul anterior, in 2019 estimandu-se ca evolutia va fi una mult mai mare (de 13,41%, pana la 18,5 miliarde €), aflam din „Ecommerce Report: Russia 2019”, publicat recent de ecommercewiki.org. 74% din populatie va face e-shopping anul acesta, mai noteaza raportul. Alte date relevante din documentul amintit, referitor la anul anterior:
- 73% din populatia de aproape 144 milioane de persoane utilizeaza Internetul, 76% dintre acestia accesandu-l de pe desktop si acelasi procent face cumparaturi online
- orasele in care se face cel mai mult e-shopping sunt Moscova (37%) si Sankt Petersburg (34%)
- suma anuala medie cheltuita de cumparatorii online rusi a fost de 204 €, in 2018
- vanzarile online reprezinta 1,18% din PIB-ul tarii
- marketplace-ul online nr. 1 este Wildberries.ru, urmat de Citilink.ru si Mvideo.ru
- platforma online nr. 1 este Vkontakte.ru
- majoritatea rusilor care cumpara online platesc folosind un card de debit (69%), pe locurile urmatoare situandu-se plattile online prin PayPal/Amazon Pay (56%), cardurile de credit (38%), factura fiscala (34%), cash in avans (21%) si abia pe locul 6 cash la livrare (13%)
- produsele cel mai des cumparate pe Internet sunt electronicele (38%) si imbracamintea (31%)
Leave a reply