Starea comertului online in Franta, in 2021 (raport)
Asociatia nationala franceza a Ecommerce Europe – FEVAD (Federation de l’e-commerce et de la vente a distance) – a publicat recent raportul anual legat de comertul online francez, citim pe ecommerce-europe.eu. Cifrele-cheie sumarizeaza principaii indicatori ai vanzarilor digitale din tara vest-euopeana, evolutia pietei si a obiceuirilor consumatorilor, la 2 ani de la debutul pandemiei COVID-19.
Cele mai importante cifre din raportul amintit:
- la nivel european, 73% dintre internauti au facut achizitii e-commerce, in 2021 (cu 1% mai putin fata de 2020); la nivel mondial, procentul este de 31,9% din intreaga populatie (+1,2% YoY, adica 2,48 de miliarde de persoane)
- in Europa, vanzarile digitale au insemnat un total de 718 miliarde € (+13% YoY), iar in intreaga lume – 4.938 de trilioane $ (+16,3% YoY)
- 41,8 milioane de francezi fac cumparaturi digitale, echivalentul a 80% dintre utilizatorii de Internet si cu 153.000 mai mult edcat in 2020
- in 2021, numarul francezilor care au facut cumparaturi pe Internet folosind un dispozitiv mobil a depasit – in premiera – procentul de 50%
- pandemia si preocuparile legate de mediu inconjurator au determinat consumatorii francezi sa cumpere mai des produse locale si second-hand
- online, s-au vandut produse si servicii in valoare de 129,1 miliarde € (cu 15,1% mai mult ca in 2020); in total, au avut loc 2,14 miliarde de tranzactii online (+16% YoY), iar e-commerce-ul a reprezentat 14,1% din retailul total (+0,7% YoY)
- in 2021, pandemia i-a determinat pe consumatorii din Franta sa cumpere mai mult online (in medie, 1 achizitie/cumparator/saptamana in plus)
- dupa ce, in 2020, valoarea medie a comenzilor e-commerce a crescut, dupa 8 ani de scadere consecutiva, in 2021 a ajuns la suma de 60 € (cu -0,8% mai mica decat in 2020 si cu +1,8% mai mare ca in 2019)
- numarul de platforme de shopping active a continuat sa creasca, in acelasi ritm ca in 2020 – +11% YoY (totalul este de 200.100 de magazine online active)
- top 5 site-uri online din Franta – Amazon (52,1% din piata si peste 25,3 de milioane de clienti), Cdiscount (22,6% si peste 11 milioane de clienti), Fnac (19,9% si peste 9,6 milioane de clienti), E.Leclerc (17,8% si peste 8,6 milioane de clienti) si Decathlon (17,4% si peste 8,4 milioane de clienti)
- metoda preferata de plata a comenzilor online este cardul bancar (77%), urmata de portofelele digitale (40%), gift card/voucher (33%), plata in rate (19%) sau transferul bancar (16%)
- 79% dintre e-shopperi au dorit livrarea acasa a produselor comandate, iar 3% au vrut livrarea la locul de munca; 67% au ridicat coletul dintr-un punct de livrare, iar 33% – dintr-un magazin fizic
Leave a reply