Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Starea comertului online in Franta, in 2021 (raport)

Asociatia nationala franceza a Ecommerce Europe – FEVAD (Federation de l’e-commerce et de la vente a distance) – a publicat recent raportul anual legat de comertul online francez, citim pe ecommerce-europe.eu. Cifrele-cheie sumarizeaza principaii indicatori ai vanzarilor digitale din tara vest-euopeana, evolutia pietei si a obiceuirilor consumatorilor, la 2 ani de la debutul pandemiei COVID-19.

Cele mai importante cifre din raportul amintit:

  • la nivel european, 73% dintre internauti au facut achizitii e-commerce, in 2021 (cu 1% mai putin fata de 2020); la nivel mondial, procentul este de 31,9% din intreaga populatie (+1,2% YoY, adica 2,48 de miliarde de persoane)
  • in Europa, vanzarile digitale au insemnat un total de 718 miliarde € (+13% YoY), iar in intreaga lume – 4.938 de trilioane $ (+16,3% YoY)
  • 41,8 milioane de francezi fac cumparaturi digitale, echivalentul a 80% dintre utilizatorii de Internet si cu 153.000 mai mult edcat in 2020
  • in 2021, numarul francezilor care au facut cumparaturi pe Internet folosind un dispozitiv mobil a depasit – in premiera – procentul de 50%
  • pandemia si preocuparile legate de mediu inconjurator au determinat consumatorii francezi sa cumpere mai des produse locale si second-hand

  • online, s-au vandut produse si servicii in valoare de 129,1 miliarde € (cu 15,1% mai mult ca in 2020); in total, au avut loc 2,14 miliarde de tranzactii online (+16% YoY), iar e-commerce-ul a reprezentat 14,1% din retailul total (+0,7% YoY)
  • in 2021, pandemia i-a determinat pe consumatorii din Franta sa cumpere mai mult online (in medie, 1 achizitie/cumparator/saptamana in plus)
  • dupa ce, in 2020, valoarea medie a comenzilor e-commerce a crescut, dupa 8 ani de scadere consecutiva, in 2021 a ajuns la suma de 60 € (cu -0,8% mai mica decat in 2020 si cu +1,8% mai mare ca in 2019)
  • numarul de platforme de shopping active a continuat sa creasca, in acelasi ritm ca in 2020 – +11% YoY (totalul este de 200.100 de magazine online active)
  • top 5 site-uri online din Franta – Amazon (52,1% din piata si peste 25,3 de milioane de clienti), Cdiscount (22,6% si peste 11 milioane de clienti), Fnac (19,9% si peste 9,6 milioane de clienti), E.Leclerc (17,8% si peste 8,6 milioane de clienti) si Decathlon (17,4% si peste 8,4 milioane de clienti)
  • metoda preferata de plata a comenzilor online este cardul bancar (77%), urmata de portofelele digitale (40%), gift card/voucher (33%), plata in rate (19%) sau transferul bancar (16%)
  • 79% dintre e-shopperi au dorit livrarea acasa a produselor comandate, iar 3% au vrut livrarea la locul de munca; 67% au ridicat coletul dintr-un punct de livrare, iar 33% – dintr-un magazin fizic

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply