Starea e-commerce-ului global, in 2016 (raport)
Dupa seria de rapoarte privind starea e-commerce-ului in cele mai importante piete din lume si in Europa, in ultimele 12 luni, ecommercefoundation.org a pus lupa si pe comertul online la nivel global. La nivel mondial, e-commerce-ul este in continua dezvoltare, urmand ca in 2017 sa creasca cu 17%, iar cifra de afaceri din domeniu sa atinga 1,85 trilioane $, conform raportului „Global Ecommerce Report 2017”. Din acest total, 50% va fi cifra de afaceri a regiunii Asia Pacific.
Documentul a analizat 22 de tari din cele doua Americi (SUA, Argentina, Brazilia, Canada, Chile, Mexic), regiunea EMEA (Marea Britanie, Franta, Germania, Israel, Italia, Arabia Saudita, Africa de Sud, Spania, Turcia, Rusia) si regiunea Asia Pacific (Australia, China, India, Indonezia, Japonia, Coreea de Sud).
Cele mai relevante informatii si cifre din raport sunt urmatoarele:
- Asia a crescut cu 20% in domeniu in ultimul an si acum detine 50% din piata e-commerce mondiala, iar China e in continuare cea mai mare piata e-commerce B2C din lume (cifra de afaceri de 681 miliarde $)
- dezvoltarea din America de Nord a incetinit (aici, cresterea a fost de doar 9%); SUA e a doua piata e-commerce din lume (CA de 438 miliarde $)
- America de Sud (16,5%), Orientul Mijlociu (11%) si Africa (11%) cresc puternic, dar nu la fel de rapid ca Europa (19%), unde Marea Britanie este la putere (CA de 196 miliarde $)
- cea mai mare crestere procentuala, la nivel de mapamond, in comertul pe Internet au avut-o Australia (40%) si Turcia (31%)
- din PIB-ul total, cel provenit din comertul online e cel mai ridicat in Europa (4,91%) si Asia Pacific (4,87%)
- Indonezia are cel mai mic procent de populatie online (15%), dar cel mai mare ritm de crestere al numarului de e-shopperi (24,2%)
- in Marea Britanie, „felia” reprezentata de e-commerce din PIB e cea mai mare (7,9%) si tot aici exista cel mai mare numar de cumparatori online, din totalul populatiei care intra pe Internet (81%)
- la nivel global, in medie, s-a cheltuit online 1.425$/persoana in ultimele 12 luni, cu 7,4% mai mult YoY
- peste 53% dintre consumatorii globali spun ca social media le afecteaza obiceiurile de cumparare online, iar peste 34% share-uiesc ce au cumparat pe mbile si online in retelele sociale
- Facebook e cea mai populara platforma sociala cand vine vorba despre feedback-ul consumatorilor (46%), fiind folosita de toate generatiile
- 61% dintre consumatori cred ca e-shopping-ul inseamna bani economisiti si pretul este cel mai important factor in decizia de cumparare (36%)
- majoritatea cumparaturilor sunt motivate de pret sau promotii (27%)
- peste 42% dintre e-shopperi spun ca increderea e principala bariera cand vine vorba despre cumparaturi online – mai ales in cazul celor transfrontaliere; pentru a creste increderea clientilor intr-un comerciant, acesta trebuie sa se asigure in primul rand ca poate fi contactat usor (spun 51% dintre e-shopperi)
- cele mai multe cumparaturi pe Internet se fac de pe laptop/desktop
- aproape 25% dintre clientii online cumpara saptamanal ceva pe mobile; majoritatea se orienteaza spre site-ul/aplicatia unui retailer; pe dispozitive mobile se cumpara cel mai mult imbracaminte
- in 45 – 59% dintre cazuri, documentarea inainte de achizitie rezulta in cumparaturi facute online
- in 43 – 55% dintre cazuri, calatoria inceputa in magazinul fizic se termina cu umplerea si achizitionarea unui cos virtual, online
- 65% dintre clienti aflati intr-un magazin fizic compara online preturile la produsul dorit cu cel al altor comercianti
- plata prin card bancar este cea mai frecventa metoda de plata la nivel global (54% dintre clienti au folosit-o in 2016)
- cele mai multe tranzactii online sunt facute de persoane de 30 – 50 de ani (Generatia X) – 18,6, in medie
- Amazon este cea mai mare companie e-commerce din lume, cu venituri de peste 100 miliarde $
Leave a reply