ecom europe 2016

Comertul online este in plina dezvoltare in Europa, dar unele piete (Marea Britanie) se misca mai repede decat altele: Romania, de exemplu, are cea mai mica proportie de cumparatori online, alaturi de Macedonia si Bulgaria. Dar tara noastra are si cea mai ridicata rata de crestere a numarului de e-shopperi. Aceasta este una dintre concluziile „European Ecommerce Report 2017”, prezentat recent, la Bruxelles, de catre Ecommerce Europe, EuroCommerce si Ecommerce Foundation.

„Suntem foarte incantati de cifrele prezentate in raport, deoarece stimularea e-commerce-ului european este unul dintre obiectivele noastre principale. Ne straduim sa cream condiţii de concurenta echitabile in comertul online in tarile UE, iar munca noastra are mai multe sanse de reusita daca avem cifrele si datele corecte”, a transmis Marlene ten Ham (Secretar General al Ecommerce Europe).

Ce date relevante se desprind din raport?

  • in 2016, in comertul online B2C european, cifra de afaceri a crescut cu 15%, atingand 530 miliarde €

    ecom ro 2016

  • in Romania, anul trecut s-au vandut online produse/servicii in valoare de 2,05 miliarde €
  • in 2017, se estimeaza ca se va atinge o cifra de afaceri de 602 miliarde €, adica vom avea o crestere de aproape 14%
  • numarul companiilor cu peste 10 angajati care au website creste constant (de la 67% din toate companiile de retail in 2010, la 77% in 2016)
  • dar doar 18% dintre companiile de retail vand prin intermediul site-ului propriu
  • tarile vest-europene sunt asii comertului online – Marea Britanie (87% dintre britanici cumpara produse/servicii online), Danemarca (84%), Germania (82%)
  • Amazon ramane liderul vanzarilor online in vestul Europei
  • in schimb, in Romania, Macedonia si Bulgaria se inregistreaza cele mai mici procente de e-shopperi (18%, 205, respectiv 27%) ecom growth rate
  • tarile central si est-europene au inregistrat insa cele mai mari cresteri in domeniul e-commerce, in 2016: in Romania, au fost cu 38% mai multe vanzari fata de 2015, in Slovacia si Estonia – cu 35%, in Ucraina – cu 31%, in Polonia si Bulgaria – cu 25%
  • 33% dintre cumparatorii online europeni au cumparat transfrontalier in 2016, Luxemburg, Rusia si Elvetia fiind tarile-lider (fiecare peste 60%)
  • problemele de care se plang cumparatorii online europeni sunt viteza livrarii (17%), problemele tehnice (13%) si primirea unor produse avariate (9%)
  • cele mai multe cumparaturi online le fac tinerii de 16 – 24 de ani, studentii si persoanele cu studii superioare
  • cel mai cumparate produse online sunt, in continuarea, imbracamintea, articolele sportive si excursiile
  • 75% dintre e-shopperii europeni si-au folosit smartphone-ul pentru e-commerce (in Romania, procentul este de 18% in cazul dispozitivelor mobile)
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)