Spania: CA e-commerce a crescut cu 28,8% YoY, in Q3 2022 (pana la 18,93 milioane €)
Cifra de afaceri online din Spania a fost mai mare cu 28,8% YoY, in al treilea trimestru din 2022, informeaza cross-border-magazine.com, totalizand 18,93 milioane €. Suma este cea mai mare atinsa vreodata de comertul online in tara vest-europeana si depaseste recordul anterior, de 18,19 milioane € (din Q2 2022).
Sectoarele digitale de activitate cu cele mai mari cifre de afaceri au fost agentiile de turism si tour-operatorii – cu 10,5% din CA totala. Pe locurile urmatoare s-au plasat: hotelurile (cu 6,1%) si transportul aerian (cu 5,7%). Analizand numarul de tranzactii, in perioada amintita, au avut loc peste 333 de milioane (adica o crestere de 17,1%, fata de Q3 2021).
In ceea ce priveste segmentarea geografica, 46,8% dintre veniturile din perioada amintita au ramas pe teren spaniol, iar 53,2% au fost achizitii e-commerce transfrontaliere. In functie de numarul de tranzactii, 38,2% dintre cumparaturile digitale au fost facute din magazine online spaniole, iar 61,8% din e-shop-uri din alte tari. In cazul acestora din urma, asta inseamna o cifra de afaceri de 10,06 milioane €, cu 23,6% mai mult YoY. 92,6% dintre aceste cumparaturi transfrontaliere au fost facute de spanioli la magazine e-commerce din Uniunea Europeana. Ramurile de activitate cu cel mai mare volum de afaceri cross-border au fost imbracamintea (8%), serviciile auxiliare intermedierii financiare (7,1%) si hotelurile (6,8%).
Leave a reply