SEO sau AdWords?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Sunt incepatoare in domeniu, am un magazine online si vreau sa investesc pe partea de seo si adwords dar mai multe persoane de la firmele de la care am cerut oferte mi-au recomandat sa nu mai fac seo ca sunt bani aruncati aiurea pt ca google schimba algoritmii foarte des si prin urmare si clasamentul si nu are rost sa bag banii in seo mai bine ii bag in adwords.Ce sfaturi imi dati seo sau adwords?eu intentionam sa le fac in paralel dar acum nu stiu daca sa mai fac seo.Multumesc.

Rezolvat 1
PPC & Adwords SEO Elena 10 ani 14 raspuns 5964 vizualizari 0

Răspunsuri ( 14 )

  1. Buna ziua,

    Recomandarea este sa faceti SEO 3-6 luni, dupa care urmeaza perioada de mentenanta, iar in paralele sa folositi campanii Adwords. Ambele canale sunt diferite, nu au legatura intre ele.
    Va putem oferi consultanta in directia digitala.
    Detalii despre mine puteti gasi:
    ro.linkedin.com/pub/ciocan-gabriela/25/4a0/4b8/
    https://plus.google.com/u/0/+GabrielaCiocan/posts/p/pub

    Multumesc,

  2. Întrebarea seamănă un pic cu – ce să aleg: să fac investiții financiare la Bursă sau să plec în Tenerife în concediu?

    Câteva puncte care te pot ajuta să iei o decizie mai bună sau te pot zăpăci de tot:
    – În opinia mea, și a multora, este o proporție nejustificată între bugetele investite în SEO (mici) și rezultatele pe termen lung (mari). Merită să investești în SEO, și să nu ignori termenul lung.
    – Sunt mai multe resurse online care te pot convinge că dacă faci mai multe lucruri în același timp (adică nu exclusiv SEO, nu exclusiv PPC, nu exclusiv campanie de email marketing, nu exclusiv content marketing), ci le combini și faci un mix de marketing, rezultatele sunt mai mari decât dacă alegi doar o componentă. Cu cât mărești mixul de marketing, cu atât rezulatele sunt, de obicei, mai mari. Uite un articol pe tema asta: http://smeu.ro/1-1-nu-fac-2-cel-putin-nu-in-ppc.html
    – SEO și PPC sunt lucruri diferite.
    SEO este în mare, varianta clasică (linkbuilding pe baza unui site clasic) sau content marketing (faci conținut, strângi linkuri către el, crești comunități). Se discută despre asta aici: http://moz.com/blog/seos-dilemma-link-building-vs-content-marketing-whiteboard-friday Content marketingul e, în sine, o bătălie pe termen lung, și și pentru el ai nevoie de mix de marketing. Lucrurile sunt detaliate aici: http://moz.com/blog/the-greatest-misconception-in-content-marketing-whiteboard-friday
    SEO e axat pe termen lung, continuitate, strategie. Ai constant nevoie să faci conținut nou, de calitate, bun. Ai constant nevoie de parteneriate, de linkuri de calitate, de oameni care să îți ofere încrederea unui link către site-ul tău. Trebuie să te lupți și să te zbați. Vei avea rezultate, dar SEO e greu și pe termen lung. Avantajul e că, de la un punct încolo, ar trebui să îți fie mai ușor să faci SEO, va trebui să te menții, nu să ajungi primul.
    PPC e axat pe termen scurt, pe Carpe Diem, pe a trăi clipa de față și a avea rezultate instant. Sunt complet independente cele două, faptul că faci SEO nu te ajută la PPC (sau ajută doar puțin, la optimizarea on page) și faptul că faci PPC nu ajută la SEO (sau, iar, ajută puțin dacă în urma PPC reușești să obții engagement și linkuri către site).
    – Despre temerile din SEO și PPC:
    a. La SEO, evaluarea rezultatelor durează ceva timp. Nu e simplu și clar, și trebuie să pui un pom azi, cu gândul că peste ceva timp, vei putea să ai bușteni de lemn din el.
    b. La PPC, rezultatele sunt instant.
    Acum dilema e dacă merită să investești în SEO, ținând cont că monitorizarea e mai greu de făcut. Vezi asta:
    http://moz.com/blog/death-of-keyword-ranking-reports-whiteboard-friday
    , dar, în principiu, e clar că în SEO e mai greu să monitorizezi și măsori decât în PPC.
    – Câteva recomandări de final? Fă SEO, fă PPC, dar fă și email marketing, fă și conversion optimization, fă și content marketing, fă și social media presence, produ și conținut. E un mix, și lucrurile se completează armonios. Apoi, vezi poza de aici: http://liviutaloi.ro/tabelROI.jpg Ar trebui să măsori eficiența unor lucruri diferite (SEO și PPC, și restul), într-un tabel, și să poți lua o decizie. Și când iei decizia, reține că un canal cu rezultate slabe, poate afecta un canal cu rezultate bune (adică poate nu ai rezultate bune cu social media, dar social media poate juca rolul unui catalizator, care adaugă valoare mixului de marketing, dar importanța lui nu e evidentă la prima privire).

    Succes!

    0
    2014-09-04T12:45:33+03:00

    Buna Elena,

    SEO si PPC (Adwords in cazul de fata) sunt doar 2 metode de a aduce trafic pe siteul tau, si sincer, a reduce ideea de promovare online la 2 metode de a aduce trafic (chiar daca ele sunt importante) este un pacat capital.

    In primul rand ai nevoie de o strategie de marketing. Te sfatuiesc sa o strcturezi dupa cum urmeaza:

    1) Cum aduci trafic pe site = aici intra si SEO si PPC. Pe langa ele mai intra si Social Media, Email Marketing, cumparare de spatii publicitare pe alte bloguri, folosirea comparatoarelor de pret, un blog, promovare offline, … si asa mai departe …

    2) Ce faci cu traficul la tine pe site = care implica optimizarea navigatiei, optimizarea procesului de cumparare, oprimizarea checkout-ului, diverse obiective pe care le ai pentru vizitatori (cumparare, inscriere la newsletter, follow pe retele sociale), teste constante pentru a mari conversia obiectivelor – in general toate actiunile pe care le faci pe site sa maresti rata de completare a unui obiectiv.

    3) Ce faci cu vizitatorii dupa ce pleaca = La un site care are o rata de conversie de 1% … inseamna ca 99% nu cumpara!!! Ce strategii aplici sa ii aduci inapoi si sa ii faci sa cumpere?

    Cum obiectivul unui magazin este sa aduca profit (si nu sa aiba trafic mare, sau multi fani pe social media, sau buget mare pe PPC, sau sa iasa pe prima pagina pentru nu stiue ce cuvant cheie) – te sfatuiesc sa acorzi atentia necesara fiecareia din etapele de mai sus. Combinate impreuna sunt mult mai „puternice” decat luate individual.

    Pentru a raspunde Ad Litteram intrebarii tale – SEO si PPC sunt parte din strategia de a aduce trafic. Trebuiesc folosite amandoua si, ideal ar fi sa fie corelate si sa se ajute una pe cealalta (ex: campanie PPC de retargeting pe clientii organici care au aterizat pe o pagina de email subscribe).
    Daca ai buget limitat, poti incepe cu PPC si sa lucrezi SEO pana incepi sa primesti trafic organic, dupa care, poti inchide traptat robinetul PPC (sau sa il tii deschis daca iti convine dpdv costuri)

    Dar, inca o data, nu uita ca pe langa SEO si PPC mai sunt si alte metode de a aduca trafic, care pot fi mai avantajoase in functie de nisa in care esti, si extra profitul generat de marirea traficului poate fi usor amplificat de actiunile pe care le faci sa optimizezi siteul si sa readuci vizitatori inapoi in magazin.

    Sper sa te ajute.
    E.

    Cel mai bun răspuns
    0
    2014-09-04T14:04:41+03:00

    Multumesc pt raspunsuri, inteleg totusi ca ar trebui sa fac si seo dar sa ma bazez in principal pe adwords?Imi puteti recomanda agentie sau freelancer cu care ati lucrat si sunteti multumiti si alegerea unei agentii pt seo e o treaba destul de dificila si e posibil chiar sa arunci banii pe geam.Am cerut cateva oferta dar surpriza pe langa faptul ca unii mi-au recomandat sa nu fac seo altii erau prea ocupati ca sa mai poate lua un nou client.Orice recomandare este bine venita.

    0
    2014-09-04T15:40:52+03:00

    Ai nevoie de un „sistem solar” de owned media ca sa generezi earned media dar in acelasi timp in momente cheie ai nevoie de rezultate scalabile si imediate, adica de paid media.

    Ai nevoie de un media plan care sa iti sustina obiectivele de business pe termen mediu si lung. Ai nevoie si de seo si de paid media si de multe alte lucruri.

    Seo nu inseamna top x rezultate in Google pe y cuvinte. Asta este o viziune din 2000 toamna.

    Iar abordari de genul „seo 3-6 luni si apoi mentenanta”….sunt puerile…

    De asemenea 80% din proiectele de ecommerce esueaza. Tocmai ptr ca nu au un plan.

    0
    2014-09-04T17:36:12+03:00

    Nu mai este nimic de adaugat; raspunsul Roxanei este cel adecvat. Asadar, Adwords si / sau Facebook Ads, in paralel SEO On page si linkbuilding si, in acelasi timp Email Marketing. Investitiile sunt mari, atat in bani, cat si ca timp. Succes!

    0
    2014-09-04T21:37:37+03:00

    Oau! Nu am mai vazut de mult timp o intrebare care sa primeasca atat de multe raspunsuri si care, in mod fericit, converg sau sugereaza aceeasi solutie. Partea grea a problemei este ca ai atat de multe lucururi de facut incat probabil nici nu-ti vine sa te apuci sau nu stii cu ce sa incepi. Nu-i asa Elena?
    Nu te panica, trebuie sa o iei pe etape de lucru, nu le poti face pe toate odata, cum nu le poti face bine inca de la inceput ( ex. pana ajungi tu la CRO ar trebui sa ai continut pe site, sa urmaresti rata de conversie ca sa stii ce si cum sa optimizezi sau nu ). Zicea cineva, mai sus, ca face intai un audit tehnic sa vada ce pagini nu se indexeaza, ce pagini se indexeaza desi nu ai nevoie de ele in Google si tot asa, numai ca in cazul Elenei nu se pune aceasta problema ea neavand inca construit magazinul online ( cel putin asa am inteles din expunerea ta ! ).
    Da, trebuie SEO, da, Adwords te ajuta sa faci vanzari si iti indica cuvinte cheie pentru care ai putea optimiza paginile de produs, da, ai nevoie de Content Marketing, da, ai nevoie de Email Marketing, de Social Media, da, ai nevoie sa stii ce vrea audienta ta, etc, insa trebuie sa o iei sistematic. Construieste siteul cat de bine optimizat poti de la inceput sau iti permit cunostintele ( pentru ca, chiar daca nu o faci personal, trebuie sa stii ce sa ceri persoanelor cu care colaborezi ), fa Adwords in paralel atat cat iti permite bugetul si cat sa ai si rata de profit, apoi continua cu celelalte elemente de mix de marketing enumerate mai sus, DAR ce este cel mai important este raspunsul la intrebarea CU CE MA DISTING DE COMPETITIE ( banuiesc ca esti pe o nisa in care sigur ai si competitori ) sau, mai simplu, DE CE SA CUMPERE PERSOANA X DE LA MINE SI NU DE LA Y COMPETITOR?
    Si, inca ceva…plaseaza-te cu produsele tale in Google ( fie in organic search, fie in zona de ads ) pentru ca acolo vine clientul care are o nevoie anume, te cauta el si nu te duci tu in fata lui, fara sa-i cunosti necesitatile de achizitie, asa cum se intampla cu reclama TV si chiar cea de pe Facebook.
    Sper ca te-am salvat oarecum de la disperare, daca era nevoie! -)

  3. Depinde pe ce piata/domeniu/nisa activezi.

    Daca esti pe o piata f competitiva fa doar adwords.

    Fa adwords ca sa generezi vanzari si seo poti sa-l faci ca hobby, cand ai timp liber.

    P.S. Vezi si fb ads, etarget, yahoo.

    0
    2014-09-05T11:40:43+03:00

    Raspund din perspectiva unui proprietar de magazin online.
    Probabil ca voi supara populatia, dar voi incepe si eu la fel de teoretic ca si cei de mai sus. Nimeni nu a intrebat ce buget ai, ce produse vrei sa vinzi, pe ce sector de piata activezi, care e concurenta, care sunt obiectivele tale si pe ce termen, etc. Fara a tine seama de aceste constrangeri raspunsul NOLIMIT (teoretic) este : Nu fa SEO sau Adwords ci cumpara mai bine Google.

    Toate raspunsurile de mai sus sunt corecte. Sigur ca e bine sa faci Adwords, si SEO, si Social, si Content Marketing, si Email Marketing, si Afiliere, si Comparatoare, si Blogging, etc. Sigur ca e bine sa faci un mix de toate si sa mentii artificial si cele mai putin profitabile pentru ca au un obiectiv de awareness sau de community building. Fiecare canal enumerat mai sus necesita cunostinte specifice deci ai nevoie de oameni competenti care costa mult si sunt rari.

    Ar fi interesant de calculat un buget global „teoretic” pentru promova pe toate canalele de mai sus in mod corect si eficient.

    Intrebarea mea : Cum poate cineva care a luat cativa mii de euro din banca (ca sa isi aduca de undeva produse si sa le vanda pe net) sa faca tot ce propun cei de mai sus? Raspund eu : Nu poate!

    Elena eu iti recomand sa te gandesti mai degraba la o strategie (cu obiective realizabile) pt business-ul tau. Apoi te gandesti cum o implementezi tinand cont de constrangerile pe care le ai tu.

    Mi-a dat cineva mai demult o tema de gandire foarte interesanta pe care te invit sa o faci:

    Pe o foaie de hartie deseneaza un patrat 10×10 patratele si imagineza-ti ca este un mall.
    Magazinul tau este patratica rosie din colt iar aleele mari sunt brazdate in cruce pe mijlocul mall-ului.
    Cum faci sa aduci clientii la patratica ta? Fi creativa si gaseste 30 de variante. Apoi le poti implementa cu tool-urile care exista azi (ex: Seo poti sa il imaginezi ca indicatoare, Adwords il poti imagina ca un stand pe aleea principala, Afilierea este sa pui in magazinele de la alee flyere cu produsele tale, etc …).

    Personal cred ca Branding-ul este viitorul. Adica lumea sa vina la tine pentru ca te cunoaste. Iar cand pleaca de la tine sa te tina minte. Din pacate nu am gasit inca reteta pentru a realiza ce spun mai sus.

    Depinde de ce vinzi dar uite de exemplu daca vinzi produse cosmetice eu mai degraba as baga 300 euro pentru a propune clientilor un curs de machiaj GRATUIT (cu posibilitate de vanzare produse) decat in SEO. Cu siguranta cursantii te vor tine minte si vor povestii si altora despre tine si afacerea ta.

    Branding = De asta cumpar exclusiv pe Amazon si de asta citesc periodic Ecompedia. Trafic direct pentru ca ii stiu ca sunt buni.

  4. Legat de dilema „de ce n-ai întrebat nișa?”, orice întrebare are mai multe niveluri:
    – E un nivel ultrageneralist – am nevoie de promovare?
    – Intri în amănunte, și întrebi SEO sau PPC?
    – Apoi SEO și PPC pentru o nișă.
    – Apoi SEO și/sau PPC cu tot felul de condiții și specificații, și lucruri de teren, care fac ca o situație anume să fie diferită de alta.

    În opinia mea, cu cât intri mai în detalii, cu atât probabilitatea ca acea consultanță să fie gratuită scade.

    0
    2014-09-05T16:14:53+03:00

    Multumesc tuturor pt raspunsuri.
    Intr-adevar cum spunea cineva inainte toate aceste raspunsuri m-au debusolat si nu stiu de unde sa incep si cu ce?Ideea e asa magazinul nu este nou dar nu prea m-am ocupat de el, am o baza de clienti dar vreau sa-l cresc.Referitor la continut fiind un magazine online cu o mie si ceva de produse va dati seama ca am copiat descrierile produselor de la furnizori la cateva produse care le-am considerat mai importante am incercat sa fac o descriere originala.Acum as vrea sa fac mai multe dar cum nu sunt o cunoscatoare si nici de timp nu prea dispun ma gandeam sa apelez la o agentie dar e foarte greu sa aleg pe cineva mai ales ca primesc respunsuri contradictorii.Eu ma gandeam sa fac adwords si seo in paralel si bineinteles socialmedia dar cele mai importante le consideram adwords si seo.Multumesc tuturor pt raspusuri imi vor folosi cu siguranta, incerc sa ma ghidez dupa indicatiile folosite si sper sa gasesc pe cineva cu care sa colaborez, desi exact cum spunea cineva mai sus oamenii buni sunt rari si scumpi dar sper totusi…

  5. Oricat ar costa, seo e obligatoriu pentru un site.
    Orice tip de campanie online (adwords, reclame facebook, banner…) sau offline (reclama radio/tv, presa scrisa, bannere stradale, fluturasi…), intr-un fel sau altul atrag atentia lui google prin numarul mare de accesari pe o anume pagina/pagini din site.
    Parerea mea e ca e pacat sa nu profiti de „atentia acordata” de google.
    Ce gaseste google pe site? Fara seo… e loterie, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca lui google poate nu ii place ceva si efectiv poate bana magazinul, chiar daca proprietarul nu a facut nimic pe zona de seo: in functie de nisa, concurenta poate plasa tone de linkuri proaste, tone de magarii contrare specificatiilor google, ca si cum ele ar fi fost facute de magazin, avand ca unic scop declasificarea acestuia.
    De aici propunerea mea e ca seo sa se faca inainte, pe motiv ca inseamna cu mult mai mult.
    Din start la diagnosticare se gasesc zeci de erori, atat seo cat si de functionalitate a siteului.
    Seo inseamna comunicare: in actiunile de „adunare de linkuri” spre site, obligatoriu acesta va comunica, plecand de la blogul propriu pana la site-urile de comunicate de presa, comunicare in directoarele de afaceri, alte site-uri sau portaluri de specialitate.
    Din experienta de ani de zile am vazut ca proprietarii au oarece retineri in a se lauda, fie din lipsa de timp, fie din lipsa de interes. Ori firma de seo le va reaminti periodic ca au trecut „x” zile/luni de la ultima comunicare.
    Ori tocmai google, alaturi de reguli si regulamente ce tin de seo este una dintre firmele model care comunica periodic.

  6. Acel post pe blog fiind citit de cine? Cine ajunge la el daca nu s-a facut seo? 🙂
    + De avut in vedere la scrierea unui articol bine documentat, a carui scriere dureaza 2 zile sau chiar o saptamana: dupa ce il vezi copiat pe inca 50 de site-uri, ai timp si rabdare sa iei masuri? Adica sa faci zeci si sute de raportati la google, hosting sau sa-i actionezi in instanta pt furt intelectual?

  7. Asta era ideea: ca blogul sa fie citit, ca magazinul sa fie gasit in motoarele de cautare are nevoie de… seo.
    Din fericire pentru actualele firme de seo, multe magazine mizeaza mult pe linkurile din social media sperand ca, vreodata, google va aprecia si linkurile nofolloow, fara anchor sau macar va indexa acea pagina externa.

Lasă un răspuns lui Olivian Breda

Browse