Register Now

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Add question

You must login to ask question.

Login


Register Now

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

RTB House: tendinte in publicitatea programatica, in 2019

Publicitatea programatica va continua sa domine industria de digital marketing in 2019, transmite RTB House (companie de tehnologie specializata in tehnologii avansate de retargetare, care livreaza servicii de conversie catre branduri din toata lume), intr-un comunicat de presa. Eficienta campaniilor programatice demonstrata in 2018 le va pastra in topul bugetelor de marketing si in urmatoarele 12 luni. Publicitatea online va creste cu 19%, in 2019, ajungand sa valoreza 84 de miliarde $, iar „felia” reprezentata de  publicitatea programatica va fi de 65%, conform studiului „Programmatic Marketing Forecast” (Zenith Media).

Catalin Emilian (foto, Country Manager RTB House Romania si Bulgaria) transmite ca cele mai importante tendinte in strategiile de marketing programatic, in 2019, sunt bazate pe inteligenta artificiala (AI) avansata si deep learning (ramura a AI) si graviteaza in jurul:

  • optimizarii caii de achizitie – unele platforme DSP (Demand Side Platform) aleg exclusiv licitatiile cele mai relevante, cu cea mai mare probabilitate de castig; algoritmii lor analizeaza tiparele platformelor SSP si rata de castig, evaluand cea mai eficienta cale de a castiga licitatii; RTB House a dezvoltat recent o solutie care identifica aceeasi oferta de spatiu publicitar pe diferite Exchange-uri (pe baza unei etichete de identificare comuna a utilizatorilor intre platforme, astfel incat fiecare utilizator sa fie descris mereu in acelasi mod), identificand ce banner este afisat cui, detectand licitarile duplicat si adaptand imediat strategia de licitare; practice, in locul afisarii mai multor bannere, utilizatorul va vedea mai putine, dar mult mai personalizate
  • eficientei costurilor – dezavantajul modelului programatic pentru cumparatori este ca vor avea preturi mai mari, din cauza cresterii popularitatii licitatiilor first-price (pretul de vanzare al afisarii e cel mai mare pret licitat); o varianta de ajustare intre licitatiile first-price si second-price (a doua cea mai mare oferta stabileste pretul de vanzare al impresiei) e conceptul de Bid Shading (cumparatorii platesc un pret aflat intre prima si cea de-a doua cea mai mare oferta, bazat pe o estimare realizata de platforma, care ia in calcul istoria licitarilor, livrarea de reclame similare pe anumite site-uri si preturile care au pierdut licitatia); pentru a oferi eficienta la costuri reduse, RTB House foloseste algoritmi bazati pe deep learning, care recunosc daca licitatia este de tip first sau second price, adaptand procesul de ofertare, dupa caz
  • transparentei – pentru combaterea fraudelor, se poate folosi cert (dezvoltata de IAB Tech); mecanismul foloseste semnaturi digitale pe site-ul unui publisher care incearca sa verifice activitatea legala si sa o detecteze pe cea ilegala; infractorii incearca sa replice afisari cu o evaluare mare, modificand valori precum domeniul, adresa IP, dispozitivul, pozitia pe pagina, iar acest tool detecteaza si blocheaza acest comportament, verifica informatia care circula intre vazator si cumparator, prevenind manipularea acesteia si permitand cumparatorilor sa verifice inventarul site-ului; pasul urmator in process este necesarul tehnologic (trecerea infrastructurii catre modelul OpenRTB 3.0)

Leave a reply