Romania: piata electro-IT creste de 3 – 9 ori mai repede ca in restul Europei
Piata de electronice, IT, electrocasnice si telecom din Romania nu va ajunge prea curand la valoarea celei din vestul Europei, dar se dezvolta cu o rata de 3 pana la 9 ori mai mare decat pe celelalte piete, ne informeaza zf.ro, via datelor Temax. Conform cifrelor, in S1 2016 (ianuarie – iunie), in tara noastra s-a inregistrat o crestere de 15,4% fata de acceasi perioada a anului anterior pe piata electro-IT, crestere de 10 ori mai rapida ca cea din Cehia, de exemplu (care a fost de doar 1,8%).
Sectorul cu cea mai buna evolutie a fost cel al electrocasnicelor mari (care a crescut cu 28,5% in tara noastra in S1 2016, fata de S1 2015) si sectorul cu cea mai slaba evolutie a fost cel foto (care a scazut cu 16,1% in S1 2016, fata de S1 2015, in Romania).
Dar valoarea pietei autohtone de electro-IT este de doar 1.050 milioane €, cifra extrem de mica daca o comparam cu cea din Germania, unde a atins 27.184 milioane €. Consumul per capita este in continuare la coada Europei: fiecare roman a cheltuit in primele 6 luni ale lui 2016 in jur de 50 € pe TV, laptopuri si masini de spalat, de doua ori mai putin ca un ceh si de cinci ori mai putin ca un neamt, mai scrie zf.ro.
In contextul momentar contemporan, Romania ar putea ajunge din urma tarile din regiune pe termen mediu, iar tarile din Occident doar pe temen lung. „Cred ca exista o nevoie mare de tehnologie si in Romania, oamenii isi doresc aceste produse. Din pacate insa, bugetul ramas dupa cheltuielile de baza este inca mic, iar pentru ca oamenii sa-si permita mai mult, avem nevoie de crestere economica. Daca estimam o crestere a pietei de electronice, IT, electrocasnice si telecom de 15% an la an, in 5 ani ajungem la nivelul actual al Cehiei”, spune Iulian Stanciu, directorul general si actionarul minoritar al eMag, cel mai mare jucator din online-ul local.
Leave a reply