Romania: piata de media va creste cu 6 % in 2016 (raport)
Agentia Initiative (parte a grupului IPG MediaBrands) a facut public raportul „Media Fact Book” pe 2016 si estimeaza, in paginile acestuia, ca piata de media autohtona va valora 351 milioane € anul acesta, valoare mai mare cu 6% fata de 2015 (cand s-au investit 332 milioane € in reclame). Asta dupa ce, anul trecut, a inregistrat o crestere identica si cea mai mare de dupa criza.
Daca, in lumea larga, creste rapid consumul de canale media online (in Marea Britanie, de exemplu, oamenii isi petrec online 45% din timpul dedicat informarii mediatice si doar 33,6% uitandu-se la TV), in Romania, televizorul este in constinuare preferat online-ului, cu o diferenta de 10 procente: conationalii nostri se informeaza in procent de 74,6% de la TV, de 64,3% de pe Internet, de 35,1% de la radio si de 11,6% din ziare. Internet-ul este preferat presei traditionale datorita accesului facil la infomatii.
De aceea, in 2015, televiziunea a fost motorul care a dus la dezvoltarea pietei de media. Pentru reclame pe micul ecran, in 2015 se estimeaza ca s-au cheltuit 212 milioane €, cu 7% mai mult fata de anul anterior, iar in online (care a crescut cu 12% fata de 2014) s-au cheltuit 57 milioane €. Out-of-home advertising-ul (OOH) a ramas la acelasi nivel, cheltuindu-se 28 de milioane € in domeniu. Singurul canal care si-a restrans veniturile din publicitate anul trecut a fost presa tiparita (16 milioane €, cu 10% mai putin ca in 2014).
In 2016, agentia Initiative estimeaza o crestere similara pe fiecare canal: piata TV se va majora cu 6%, online-ul cu 12%, radioul cu 5%, OOH-ul va ramane la acelasi nivel, iar print-ul isi va continua scaderea, cu 10%. Cea mai mare „felie” din bugetul estimat va fi folosit pentru reclame in media autohtone le apartine serviciilor de telecomunicatii (50 milioane €), urmat de servicii medicale si optice (39 milioane €), cosmetice, produse de curatate si igiena (36 milioane €), retaileri (22 milioane €) si bere (16 milioane €).
Leave a reply