Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Romania: piata de media va creste cu 6 % in 2016 (raport)

Agentia Initiative (parte a grupului IPG MediaBrands) a facut public raportul „Media Fact Book” pe 2016 si estimeaza, in paginile acestuia, ca piata de media autohtona va valora 351 milioane € anul acesta, valoare mai mare cu 6% fata de 2015 (cand s-au investit 332 milioane € in reclame). Asta dupa ce, anul trecut, a inregistrat o crestere identica si cea mai mare de dupa criza.

Daca, in lumea larga, creste rapid consumul de canale media online (in Marea Britanie, de exemplu, oamenii isi petrec online 45% din timpul dedicat informarii mediatice si doar 33,6% uitandu-se la TV), in Romania, televizorul este in constinuare preferat online-ului, cu o diferenta de 10 procente: conationalii nostri se informeaza in procent de 74,6% de la TV, de 64,3% de pe Internet, de 35,1% de la radio si de 11,6% din ziare. Internet-ul este preferat presei traditionale datorita accesului facil la infomatii.

mediafactbook mare

De aceea, in 2015, televiziunea a fost motorul care a dus la dezvoltarea pietei de media. Pentru reclame pe micul ecran, in 2015 se estimeaza ca s-au cheltuit 212 milioane €, cu 7% mai mult fata de anul anterior, iar in online (care a crescut cu 12% fata de  2014) s-au cheltuit 57 milioane €. Out-of-home advertising-ul (OOH) a ramas la acelasi nivel, cheltuindu-se 28 de milioane € in domeniu. Singurul canal care si-a restrans veniturile din publicitate anul trecut a fost presa tiparita (16 milioane €, cu 10% mai putin ca in 2014).

mediafactbook 2

In 2016, agentia Initiative estimeaza o crestere similara pe fiecare canal: piata TV se va majora cu 6%, online-ul cu 12%, radioul cu 5%, OOH-ul va ramane la acelasi nivel, iar print-ul isi va continua scaderea, cu 10%.  Cea mai mare „felie” din bugetul estimat va fi folosit pentru reclame in media autohtone le apartine serviciilor de telecomunicatii (50 milioane €), urmat de servicii medicale si optice (39 milioane €), cosmetice, produse de curatate si igiena (36 milioane €), retaileri (22 milioane €) si bere (16 milioane €).

Raspunde la aceasta intrebare