Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Romania e codasa la shopping-ul online in UE

romania-comertul-online

1 din 2 persoane din Uniunea Europeana au cumparat ceva online in 2015, dar Romania este pe ultimul loc in UE cand vine vorba despre shopping-ul pe Internet. Conform datelor furnizate de oficiul european de statistica Eurostat (care a analizat ponderea nationala a cumparatorilor online din populatia cu varste de 16-74 ani), tara noastra se situeaza pe locul 28 (si ultimul) din totalul statelor membre UE, cu un procent de doar 11%. Inaintea noastra, in clasament, se plaseaza Bulgaria (18%), Cipru (23%) si Italia (26%). Astfel, ne aflam mult sub media UE, care este de 53%. Cele mai mari procente de cumparatori online au inregistrat Marea Britanie (81%), Danemarca (79%) si Luxemburg (78%).

Ce cumpara romanii pe Internet? Ca majoritatea europenilor, mai ales articole vestimentare (67%), releva datele Eurostat. Dar si servicii de turism si calatorii (22%), carti, reviste si ziare (21%), bilete la concerte si alte evenimente (17%), bunuri de uz casnic si jucarii (15%). Cercetarea nu a masurat insa si segmentul de electronice. Cel mai des intra online pentru shopping romanii cu varste cuprinse intre 16-34 de ani (21%); cel mai rar – cei de peste 65 de ani (6%).

La nivelul Uniunii Europene, persoanele care nu fac cumparaturi online spun ca prefera sa mearga personal la magazin (75%), ca nu au incredere in siguranta platilor pe Internet (27%), ca sunt ingrijorati in privinta primirii/returnarii bunurilor cumparate (19%), ca nu stiu sa utilizeze Internetul in acest scop (18%) si ca nu au card bancar pentru plata online (13%).

Pe de alta parte, 70% dintre cei care fac cumparaturi online spun ca nu au intampinat nicio problema in acest demers. Cei care se plang, o fac din cauza: vitezei de livrare mai mici decat cea promisa de vanzator (16%), faptului ca in timpul procesarii comenzii/efectuarii platii a picat site-ul (12%) sau livrarii de produse gresite/deteriorate (8%). Doar 3% dintre repondenti s-au plans de fraude.

Raspunde la aceasta intrebare