Romania: ce categorii e-commerce cresc, in luna decembrie (studiu)
In perioada sarbatorilor de iarna, magazinele online din tara noastra au vanzari cu 28% mai mari decat media lunara anuala, a descoperit un studiu realizat de echipa Aqurate si citat de start-up.ro. In luna decembrie, cele mai mari cresteri ale vanzarilor online sunt inregistrate de urmatoarele categorii de produse: Mobilier (+58,8%), Echipamente si accesorii (+53,4%), Produse pentru copii si bebelusi (+50,9%), Carti si multimedia (+48,8%), Arta si divertisment (+27,8%), Alimente, bauturi si tutun (+27,6%) si Electronice (+23,5%).
„Sarbatorile de Craciun sunt un nou varf al perioadei de cumparaturi, in e-commerce. Si de aceasta data, am analizat un esantion reprezentativ de magazine online, iar masuratorile arata o crestere generala a vanzarilor de 28%. Ce vedem diferit fata de Black Friday, alta perioada de maxim de care doar ce am trecut, este un accent mai mare pe mobilier, echipamente si accesorii, si o reducere a cresterii pentru o zona esentiala de Black Friday, categoria electronicelor”, transmite Vlad Marincas (CEO si Cofondator Aqurate). Aqurate este o platforma SaaS bazata pe Inteligenta Artificiala (AI) care creste conversiile e-commerce prin interpretarea datelor.
Aqurate ajuta la colectarea datelor cu care interactioneaza utilizatorii magazinelor online si la introducerea acestora in motorul de recomandare de produse. Solutia AI este bazata pe analizarea si interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clintelar (produse cumparate, click-uri, produse adaugate in cos, etc.). Aceasta compara actiunile similare ale diferitilor utilizatori si estimeaza ce este de interes pentru fiecare utilizator. Aqurate Personalize creste veniturile magazinelor online cu pana la 23%, prin recomandarile de produs personalizate, generate cu AI. Serviciul creste atat rata de conversie, cat si valoarea medie a comenzii.
In primele 6 luni din acest an, Aqurate a depasit 1.600.000 de comenzi procesate de magazinele online care folosesc algoritmul sau AI de recomandari de produse. Fondata in 2019 (de Vlad Marincas, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu), platforma a atras, pana in prezent, finantari in valoare de aproximativ 500.000 €.
Leave a reply